کد خبر: 144139
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۷ آذر ۱۳۵۸؛

پیشنهاد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برای مین گذاری مناطق حساس و استراتژیک کشور

تیتر اول روزنامه بامداد امروز در روز چهارشنبه ۷ آذر سال ۱۳۵۸ اختصاص دارد به مصاحبه نشریه لوموند با امام خمینی که امام گفته اند، دنیا به کارتر اجازه حمله به ایران را نمی دهند و ما از نقشه ها، قدرت و تهدیدهای کارتر نمی ترسیم. از جمله تیترهای مهم این روزنامه هم می توان به سخنان شیخ عزالدین حسینی اشاره داشت که گفته است رهبری قاطعانه امام خمینی بوده که توانست رژیم وابسته به امپریالیسم را از این خاک و بوم بیرون کند و مبارزات خلق کرد از مبارزات دیگر خلق های ایران جدا نیست. از طرفی داریوش فروهر امروز برای گفتگو با شیخ عزالدین حسینی و رهبران دموکرات کرد به کردستان می رود‌. جلسه شورای امنیت در رابطه با حادثه اشغال سفارت آمریکا در تهران هم تا یکشنبه آتی به تاخیر افتاد و سخنگوی شورای انقلاب نیز از به قوت خود باقی ماندن قوانین مصوبات دولت موقت تا تشکیل مجلس شورای ملی گفته است.

پیشنهاد سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی برای مین گذاری مناطق حساس و استراتژیک کشور

به گزارش دیدبان تاریخ؛ تیتر اول روزنامه بامداد امروز در روز چهارشنبه ۷ آذر سال ۱۳۵۸ اختصاص دارد به مصاحبه نشریه لوموند با امام خمینی که امام گفته اند، دنیا به کارتر اجازه حمله به ایران را نمی دهند و ما از نقشه ها، قدرت و تهدیدهای کارتر نمی ترسیم. از جمله تیترهای مهم این روزنامه هم می توان به سخنان شیخ عزالدین حسینی اشاره داشت که گفته است رهبری قاطعانه امام خمینی بوده که توانست رژیم وابسته به امپریالیسم را از این خاک و بوم بیرون کند و مبارزات خلق کرد از مبارزات دیگر خلق های ایران جدا نیست. از طرفی داریوش فروهر امروز برای گفتگو با شیخ عزالدین حسینی و رهبران دموکرات کرد به کردستان می رود‌. جلسه شورای امنیت در رابطه با حادثه اشغال سفارت آمریکا در تهران هم تا یکشنبه آتی به تاخیر افتاد و سخنگوی شورای انقلاب نیز از به قوت خود باقی ماندن قوانین مصوبات دولت موقت تا تشکیل مجلس شورای ملی گفته است. همچنین نظرات موافق و مخالف در رابطه با رفراندوم قانون اساسی نیز همچنان ادامه دارد. به صفحه سوم روزنامه می رویم جایی که سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی در بیانیه ای توصیه به مین گذاری مراکز حساس و استراتژیک کشور را داده است. متن این خبر را در ادامه می خوانید؛

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی دیشب با انتشار اطلاعیه ای با بررسی تهدیدهای نظامی آمریکا علیه ایران، ضرورت آماده باش کامل نیروهای مسلح و مردم جهت مقابله با حملات احتمالی- گسترش تعلیمات نظامی و دفاعی در کلیه سطوح- و آموزش نظامی از طریق رادیو تلویزیون- مین گذاری کلیه مراکز حساس و استراتژیک از جمله چاههای تفت و حفاظت بیشتر از گروگان های مزدور آمریکایی توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام شد.

در اعلامیه ۴۶ سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی با تاکید به این که طبل توخالی تهدیدات نظامی آمریکا در اراده ملت ما کارگر نیست آمده است؛ با اوجگیری مبارزات مردمی در منطقه که مستقیما منافع آمریکا را تهدید می نماید طبیعی است که آمریکای جهانخوار بمنظور ایجاد ارعاب در توده های میلیونی و تضعیف روحیه آنان به هر تخته پاره ای بمنظور نجات خویش از بن بست های موجود چنگ آویزد.

IMG_20221128_075156_758

در بخش دیگری از بیانیه همچنین آمده است؛ دخالتهای مستقیم نظامی برای آمریکا راه حل مسئله ایران نخواهد بود بلکه آمریکا از طریق دخالت غیرمستقیم توسط ایادی مزدورش به کارشکنی و مقابله با انقلاب ایران خواهد پرداخت که قضیه کردستان، ترور شخصیتهای انقلابی، کارشکنی در امر تولید در کارخانه ها و مزارع، توطئه در دستگاههای اجرایی و... از جمله آنهاست که از ابتدای پیروزی انقلاب، آمریکا و سایر قدرتهای شکست خورده لحظه ای از انجام آن کوتاهی ننموده اند. لذا قبل از هر چیز امت ما می بایست هوشیارانه دست های تبهکار آمریکا و سایر اجانب را در درون مرزهای مملکت جستجو کند‌...

لیکن از آنجا که زورمندان ابرقدرت اغلب در محاسبات شان بدلیل جهان بینی محدود و سطحی نگر خویش دچار خطاهای فاحش می شوند محتمل است در همین رابطه آمریکا به دخالت نظامی مستقیم نیز توسل جوید که برای مقابله با خطرات احتمالی ناشی از آن ضمن محکوم نمودن هرگونه حرکت فرصت طلبانه که نتیجه آن بزرگ نمودن ابعاد مسئله و بالمال ایجاد جو کاذب وحشت از حمله نظامی است تذکراتی چند را ضروری می دانیم؛

۱- آماده باش کامل نیروهای مسلح، ارتش، سپاه پاسداران، کمیته های انقلاب اسلامی و همچنین آمادگی کامل مردم جهت مقابله با حملات احتمالی دشمن.

IMG_20221128_075157_237

۲- گسترش تعلیمات نظامی و دفاعی در کلیه سطوح جامعه به نحوی که فعال و سریع و همچنین متشکل کردن نیروهای مردمی توسط برادران پاسدار و کمیته ها.

۳- آموزش نظامی از طریق رسانه های گروهی از جمله رادیو تلویزیون بمنظور ایجاد آمادگی دفاعی مردم.

۴- مین گذاری کلیه مراکز حساس استراتژیک از جمله چاههای نفت.

۵- حفاظت هر چه بیشتر از گروگان های مزدور آمریکایی توسط دانشجویان مسلمان پیرو خط امام.

سازمان مجاهدین انقلاب اسلامی

۵۸/۹/۶

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر