کد خبر: 144973
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۸ آذر ۱۳۵۸؛

بنی صدر: به دنبال تغییر نظام و سیستم اداری ایران هستیم

روزنامه بامداد امروز در تیتر اول روز یکشنبه ۱۸ آذر سال ۱۳۵۸ خود، فاش شدن اسناد حمایت لانه جاسوسی آمریکا از وابستگان رژیم سابق را بعنوان تیتر یک خود برگزیده است. همچنین این روزنامه در خبری دیگر، از منتشر شدن اسناد ارتباط مقدم مراغه ای با لانه جاسوسی آمریکا و دستور جلب وی از سوی دادستان کل کشور نوشته است. آزاد شدن بخشی از سرمایه ایران از بانک های آمریکا در لندن، وحشت به جان ثروتمندان ایرانی در پاریس بدنبال ترور پسر اشرف پهلوی، به تاخیر افتادن سفر داوطلبان ایرانی به جنوب لبنان به سرپرستی شیخ محمد منتظری از دیگر خبرهای مهم این روزنامه هستند‌.

 بنی صدر: به دنبال تغییر نظام و سیستم اداری ایران هستیم

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ روزنامه بامداد امروز در تیتر اول روز یکشنبه ۱۸ آذر سال ۱۳۵۸ خود، فاش شدن اسناد حمایت لانه جاسوسی آمریکا از وابستگان رژیم سابق را بعنوان تیتر یک خود برگزیده است. همچنین این روزنامه در خبری دیگر، از منتشر شدن اسناد ارتباط مقدم مراغه ای با لانه جاسوسی آمریکا و دستور جلب وی از سوی دادستان کل کشور نوشته است. آزاد شدن بخشی از سرمایه ایران از بانک های آمریکا در لندن، وحشت به جان ثروتمندان ایرانی در پاریس بدنبال ترور پسر اشرف پهلوی، به تاخیر افتادن سفر داوطلبان ایرانی به جنوب لبنان به سرپرستی شیخ محمد منتظری از دیگر خبرهای مهم این روزنامه هستند‌. به صفحات داخلی می رویم و به سخنرانی ابوالحسن بنی صدر وزیر امور اقتصاد و دارایی برخورد می کنیم که تغییر سیستم نظام اداری را از ضروریات انقلاب نوپای ایران دانسته است، که متن خبر فوق به شرح زیر است؛

تهران- خبرگزاری پارس؛  ابوالحسن بنی صدر وزیر امور اقتصاد و دارایی در جلسه  ای با دانشجویان و کادر دانشگاه علوم و فنون، اصول علم مدیریت و رهبری را تشریح کرد و گفت؛

گروه زیادی از مردم انقلابی عقیده دارند که افراد اداری که با روش و سیستم طاغوتی خو گرفته اند باید کنار رفته و جای خود را به دیگران بدهند در حالیکه اگر نظام اداری را تغییر بدهیم و سیستمی که منطبق با روح انقلابی باشد جایگزین آن کنیم خیلی سریعتر و بهتر موفق خواهیم شد تا پاکسازی افراد. اگر از اوایل انقلاب بفکر تغییر سیستم نظام اداری بودیم امروز با مشکلات کمتری روبرو بودیم‌. بنی صدر  تاکید کرد، باید تغییرات جدی در محیط اجتماعی ما بوجود آید تا بتوانیم به سرعت مدیران لایق برای کشور تربیت کنیم.

IMG_20221209_145416_289

وی همچنین در مورد ضبط حساب ایران در آمریکا گفت؛ این پول بعنوان پشتوانه در آنجا بود و برای ما قابل مصرف نبود و ضمنا همه این پولها که ۵ تا ۶ میلیارد دلار است فقط از یک قلم تفاوت قیمت صدور نفت جبران شده است. زیرا در رژیم گذشته با صدور ۵/۵ میلیون بشکه نفت در روز حداکثر ۲۲ میلیارد دلار بدست می آوردیم که امروز روزی ۵/۵ میلیون بشکه در هر روز ۲۴ میلیارد دلار عاید کشور ما می شود که با این حساب هیچگونه فشاری از طرف دولت آمریکا وارد نخواهد شد و اینکه ما خواهان استرداد و محاکمه شاه در ایران هستیم، در این ماجرا خود شاه برای ما مسئله مهمی نیست بلکه هدف محاکمه آمریکا و سلطه ۲۵ ساله این کشور بر کشور ما و بالنتیجه خاورمیانه می باشد.

IMG_20221209_145416_313

دکتر ابوالحسن بنی صدر در مورد از بین رفتن بهره وام کشاورزی گفت؛ ما ۷/۵ میلیون متر مربع زمین دیم داریم که اگر وامهای بدون بهره برای کاشت آن بدهیم برای هر کس صرف می کند که این زمینها را زیر کشت قرار بدهد و اگر این زمینها زیر کشت بروند علاوه بر تامین مصارف داخلی میتوانیم صادر کننده گندم نیز باشیم.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر