کد خبر: 146500
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ دی ۱۳۵۸؛

نیروهای داوطلب ایرانی در جنوب لبنان آماده نبرد با اسرائیل می شوند

ایران به دخالت نظامی شوروی در افغانستان شدیدا اعتراض کرد. این تیتری است که روزنامه بامداد امروز در مورخه شنبه ۸ دی ۱۳۵۸ برای صفحه نخست خود انتخاب کرده است...

نیروهای داوطلب ایرانی در جنوب لبنان آماده نبرد با اسرائیل می شوند

به گزارش سایت دیده‌بان ایران؛ ایران به دخالت نظامی شوروی در افغانستان شدیدا اعتراض کرد. این تیتری است که روزنامه بامداد امروز در مورخه شنبه ۸ دی ۱۳۵۸ برای صفحه نخست خود انتخاب کرده است. سخنگوی شورای انقلاب در این زمینه گفته است فعلا با شوروی جز در مورد مسئله افغانستان که اعتراض داریم مسئله دیگری نداریم. از افغانستان هم خبر می رسد حفیظ الله امین رئیس جمهوری افغانستان بلافاصله پس از دستگیری اعدام شد و رهبر کودتای افغانستان خواهان حسن همجواری با کشورهای همسایه شده است. دستور امام خمینی برای بسیج عمومی برای سوادآموزی نیز تیتر مهم دیگر این روزنامه است. همچنین در خبری دیگر به نقل از خبرگزاری فرانسه آمده است امام خمینی مرد سال جهان انتخاب شده است. اعلام‌ پشتیبانی از ادامه افشاگری دانشجویان مسلمان پیرو خط امام در سراسر کشور ادامه دارد و حوزه علمیه قم از این دانشجویان خواسته است تا به افشاگری های خود ادامه دهند. آخرین اخبار از انتخابات ریاست جمهوری نیز حاکی است بنی صدر ضمن اعلام کاندیداتوری، هدفهای چهارگانه برای وحدت ملی، بازسازی اقتصادی، امنیت و معنویت را اعلام کرده و اینکه من با شعار تفاهم ملی مبارزات انتخاباتی خود را شروع می کنم. تیمسار مدنی هم گفته است من یک کاندیدای منفرد و متکی به ملت ایران هستم و اینکه من وارد اردوگاه غرب یا شرق نخواهم شد. همچنین داریوش فروهر نیز نامزدی خود برای ریاست جمهوری را اعلام کرده است. اما اعزام نیروهای داوطلب ایرانی به جنوب لبنان برای نبرد با اسرائیل خبر دیگری است که در صفحه دوم روزنامه به چاپ رسیده، که در ادامه مروری بر این خبر داریم.

IMG_20221229_142325_753

بیروت - مهدی شرف الدین - فرستاده بامداد:

نیروهای داوطلب ایرانی که برای جنگ با اسرائیل از تهران عازم جنوب لبنان شده اند به سرعت برای پیوستن به نیروهای انقلابی فلسطین در این جبهه آماده می شوند. نیروهای داوطلب ایرانی که اکنون در اردوگاههای فلسطینی مراحل عملی تمرینات نظامی و چریکی و نحوه کاربرد انواع سلاحهای مورد استفاده در جنگهای انقلاب فلسطین با نیروهای اشغالگر اسرائیل را می آموزند با مراجعه به مقامات عالی سازمان آزادیبخش فلسطین که رهبری عملیات نظامی در منطقه را بعهده دارد درخواست کردند که هر چه زودتر به جبهه اعزام شوند تا در مبارزه برای پیروزی فلسطین سهیم شوند. 

IMG_20221229_142325_966

جمعه شب گذشته ابوجهاد مرد شماره ۲ سازمان الفتح و نمایندگان عالیرتبه سازمان آزادیبخش فلسطین در دیدار خود از یک اردوگاه تعلیماتی داوطلبان ایرانی روحیه انقلابی آنها را ستودند و از آمادگی آنها ابراز خشنودی کردند و ابوجهاد اظهار امیدواری کرد که این حرکت انقلابیون ایران بتواند نقطه عطفی در مبارزات آزادیبخش فلسطین باشد. 

در حال حاضر کلیه داوطلبان ایرانی اعزامی به پایگاههای فلسطین در سلامت به سر می برند و روزانه بیش از ۱۲ ساعت تمرین می کنند. گروههای مختلف مردم مسلمان و بخصوص آوارگان فلسطینی که در سوریه و لبنان تقسیم شده اند در گفتگوهای خود با خبرنگار اعزامی بامداد و انقلاب اسلامی از حضور نیروهای آماده ایران و اقدام انقلابی آنها به گرمی استقبال کردند و پیوستگی انقلاب ایران و فلسطین را مبدا حرکت تازه ای برای پیروزی بر اسرائیل دانستند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر