کد خبر: 146579
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۹ دی ۱۳۵۸؛

افزایش بی سابقه قیمت انواع اتومبیل در بازار

بررسی صلاحیت بیش از ۱۰۰ کاندیدا آغاز شد. این تیتری است که روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل امروز، یکشنبه ۹ دی سال ۱۳۵۸ بر پیشانی خود نگاشته است. قرار است نامزدان ریاست جمهوری تایید شده از سوی امام ۱۵ دی اعلام شوند. نورالدین کیانوری دبیر کل حزب توده هم گفته است که این حزب کاندیدای مستقل ندارد. درخواست برای افشاگری دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از سوی احزاب، تشکلها و گروههای سیاسی همچنان ادامه دارد و دو سازمان مجاهدین خلق و چریکهای فدایی خلق از این اقدام حمایت کرده اند. شورای انقلاب هم دیشب درباره افشاگری این دانشجویان علیه نهضت آزادی اطلاعیه ای صادر کرد. در خبری دیگر، شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه نخستین ساعات صبح امروز، مجازات اقتصادی ایران را با مهلت برای آزاد سازی گروگانها بررسی کرده است. از خبرهای جدید انتخابات ریاست جمهوری اینکه صادق قطب زاده یکی از کاندیداهای این دوره گفته است انتخابات را بر اساس اخلاق اسلامی پیگیری خواهیم کرد دکتر حسن حبیبی هم اعلام داشته برای تاکید به اخلاق و وحدت داوطلب ریاست جمهوری میشوم و اینکه این انقلاب و رژیم بر مبنای اخلاق استوار است و معنویت هم اصل است و هم شرط. اما یک خبر اقتصادی هم در نیم تای پایینی روزنامه به چشم می خورد درباره افزایش بی سابقه قیمت انواع اتومبیل در بازار بعلت ممنوعیت واردات و کاهش تولید داخلی که متن کامل خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

افزایش بی سابقه قیمت انواع اتومبیل در بازار

به گزارش دیدبان تاریخ؛ بررسی صلاحیت بیش از ۱۰۰ کاندیدا آغاز شد. این تیتری است که روزنامه بامداد امروز در ۴۳ سال قبل امروز، یکشنبه ۹ دی سال ۱۳۵۸ بر پیشانی خود نگاشته است. قرار است نامزدان ریاست جمهوری تایید شده از سوی امام ۱۵ دی اعلام شوند. نورالدین کیانوری دبیر کل حزب توده هم گفته است که این حزب کاندیدای مستقل ندارد. درخواست برای افشاگری دانشجویان مسلمان پیرو خط امام از سوی احزاب، تشکلها و گروههای سیاسی  همچنان ادامه دارد و دو سازمان مجاهدین خلق و چریکهای فدایی خلق از این اقدام حمایت کرده اند. شورای انقلاب هم دیشب درباره افشاگری این دانشجویان علیه نهضت آزادی اطلاعیه ای صادر کرد. در خبری دیگر، شورای امنیت سازمان ملل متحد در جلسه نخستین ساعات صبح امروز، مجازات اقتصادی ایران را با مهلت برای آزاد سازی گروگانها بررسی کرده است. از خبرهای جدید انتخابات ریاست جمهوری اینکه صادق قطب زاده یکی از کاندیداهای این دوره گفته است انتخابات را بر اساس اخلاق اسلامی پیگیری خواهیم کرد. دکتر حسن حبیبی هم اعلام داشته برای تاکید به اخلاق و وحدت داوطلب ریاست جمهوری میشوم و اینکه این انقلاب و رژیم بر مبنای اخلاق استوار است و معنویت هم اصل است و هم شرط. اما یک خبر اقتصادی هم در نیم تای پایینی روزنامه به چشم می خورد درباره افزایش بی سابقه قیمت انواع اتومبیل در بازار بعلت ممنوعیت واردات و کاهش تولید داخلی که متن کامل خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

www.didbaniran.ir

قیمت انواع اتومبیل داخلی و خارجی بشدت افزایش یافته است و قیمت پیکان صفر کیلومتر در بازار سیاه تا ۷۹ هزار تومان و رنو تا ۶۳ هزار تومان رسیده است. از طرفی چون پیکان مدل ۵۸ هم اکنون در بازار کمیاب است لذا معاملات زیادی روی این نوع اتومبیل صورت نمی گیرد. به همین علت قیمت آن در بازار تا حدود ۳۴ هزار تومان افزایش داشته است‌. قیمت انواع اتومبیل های خارجی نیز به همین نسبت ترقی کرد و افزایش قیمت گاهی اوقات تا ۳۰ هزار تومان بیش از قیمت اصلی آن رسیده است. در حال حاضر اکثر معاملات روی اتومبیل های داخلی بویژه پیکان دست دوم و رنو و ژیان صورت میگیرد و معاملات روی اتومبیل های خارجی از رونق زیادی برخوردار نیست و علت آن افزایش بی رویه قیمتها و کمبود وسایل یدکی است. افزون بر این، ممنوع شدن ورود اتومبیل از اول سالجاری و کاهش تولید داخلی از مهمترین عوامل افزایش قیمت اتومبیل اعم از داخلی و خارجی به شمار می آید. 

photo_2022-12-29_12-16-45

از سوی دیگر رضا صدر وزیر بازرگانی دیروز در زمینه افزایش بی رویه قیمت اتومبیل گفت؛ در صورت ادامه یافتن بازار سیاه و افزایش قیمت اتومبیل وزارت بازرگانی ناچارا اقدام به ورود اتومبیل خواهد کرد. وزیر بازرگانی تاکید کرد در صورتیکه تحقیقات و بررسیهای بعدی نشان دهد که افزایش قیمت پیکان و انواع اتومبیل های داخلی به همین روال ادامه داشته باشد وزارت بازرگانی راسا اقدام‌ به ورود اتومبیل می کند و برای شکستن بازار آنرا بین خریداران توزیع می کند.

 وزیر بازرگانی همچنین گفت؛ چنانچه اتومبیل های وارداتی مناسب با ترکیب و ساخت اتومبیل داخلی باشد از طریق شبکه توزیع اتومبیل های ساخت داخل اقدام‌به توزیع و فروش اتومبیل های  وارداتی خواهد شد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر