کد خبر: 147030
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۶ دی ۱۳۵۸؛

درخواست حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور از استانداران برای انقلابی تر حرکت کردند

صفحه نخست روزنامه بامداد امروز، روز ۱۶ دی سال ۱۳۵۸ پیش روی شماست. تیتر و عکس یک روزنامه اختصاص دارد به محکوم کردن حوادث قم و تبریز در تظاهرات مردم در سراسر کشور. در تهران نیز راهپیمایان در جلوی سفارتخانه سابق آمریکا تجمع کرده و حجت الاسلام موسوی خوئینی ها برایشان سخنرانی کردند. از سوی دیگر اطلاعیه حزب خلق مسلمان درباره حوادث اخیر دیشب انتشار یافت و دفتر این حزب در تهران توسط چهارصد جوان مسلمان اشغال شد. در زد و خورد دیروز تبریز بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند و آیت الله شریعتمداری از مردم خواستند آرامش خود را حفظ کرده و از تفرقه بپرهیزند.

درخواست حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور از استانداران برای  انقلابی تر حرکت کردند

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه بامداد امروز، روز یکشنبه ۱۶ دی سال ۱۳۵۸ پیش روی شماست. تیتر و عکس یک روزنامه اختصاص دارد به محکوم کردن حوادث قم و تبریز در تظاهرات مردم در سراسر کشور. در تهران نیز راهپیمایان در جلوی سفارتخانه سابق آمریکا تجمع کرده و حجت الاسلام موسوی خوئینی ها برایشان سخنرانی کردند. از سوی دیگر اطلاعیه حزب خلق مسلمان درباره حوادث اخیر دیشب انتشار یافت و دفتر این حزب در تهران توسط چهارصد جوان مسلمان اشغال شد. در زد و خورد دیروز تبریز بیش از ۱۰۰ نفر مجروح شدند و آیت الله شریعتمداری از مردم خواستند آرامش خود را حفظ کرده و از تفرقه بپرهیزند. با پیام امام خمینی نیز گردهمایی جنبشهای رهائی بخش جهان در تهران آغاز به کار کرده و تازه ترین اخبار از انتخابات ریاست جمهوری اینکه، مسعود رجوی از سوی مجاهدین خلق ایران کاندیدای ریاست جمهوری شده است. روزنامه‌ را ورق زده و به صفحه دهم می رویم به خبری درباره کنفرانس استانداران برای بررسی طرح اشتغال به کار بیکاران بر می خوریم که سخنران اول این مراسم کسی نبود جز حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور که متن خبر فوق به شرح زیر می باشد؛

1

کنفرانس استانداران سراسر کشور بمنظور بررسی طرح اشتغال به کار بیکاران دیروز با شرکت حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی سرپرست وزارت کشور در سالن سعید محسن وزارت کشور آغاز به کار کرد. سرپرست وزارت کشور در آغاز این کنفرانس که ۲۰ تن از استانداران در آن شرکت داشتند. ضمن تشریح هدفهای برگزاری این کنفرانس و تاکید بر اینکه استانداران باید این طرح را جدی بگیرند و برای اجرای این طرح انقلابی همه عوامل خدمت مهیا هستند‌ گفت؛ اصولا همکاران ما انقلابی، سوخته و تشنه خدمت هستند و همه مقدمات و عوامل خدمت آماده می باشد. از نقطه نظر شورای انقلاب همه واقفند و مشکلی نیست و از نظر بودجه نیز خوشبختانه کشور دچار هیچگونه مضیقه مالی نیست و اگر طرح قابل اجرا و مجریان لایق باشند هیچ مشکلی در راه اجرای آن وجود ندارد‌.

2

وی افزود؛ بطور کلی از روزهای اول انقلاب از چیزهایی که روزنه امیدی برای ضدانقلاب بود مسئله فلج اقتصادی کشور بود که می گفتند مملکت نیز به خیال خودشان از این نقطه ضعف بعنوان اهرمی برای شکست انقلاب استفاده کردند و فکر می کردند که برای از پای درآوردن کشور و انقلاب از انبوه بیکاران می توانند بهره بگیرند. لیکن با به کار گماردن، دشمنان ما از این دریچه مایوس می شوند و برای همیشه به رویشان بسته خواهد شد. 

 

حجت الاسلام هاشمی رفسنجانی همچنین متذکر شد؛ اگر ما موفق شویم در ظرف یکی دو ماه آینده طی سالجاری، چندین هزار واحد اقتصادی تولیدی در کشور بوجود بیاوریم موفق شده ایم دهها هزار نفر را جذب و مشغول به کار کنیم که علاوه بر بازده اقتصادی باعث ایجاد روحیه موثر بودن و شرکت در سازندگی افراد خواهد شد و همچنین با ایجاد این گونه واحدهای اقتصادی که باعث قطع وابستگی مالی از خارج میشود طبقه متوسط را که ضامن تداوم انقلاب است حفظ کرده ایم و در مجموع می توانیم برای کشورهای جهان سوم الهام بخش باشیم. 

 

سرپرست وزارت کشور در پایان از استانداران خواست که انقلابی تر حرکت کنند و افزود؛ کسانی که زندگی صاف و پاکیزه ای داشته باشند چنانچه یک گام انقلابی بردارند در این گام مقررات اداری را رعایت نکنند هرگز متهم به سوءاستفاده نخواهند شد.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر