کد خبر: 147775
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۸ دی ۱۳۵۷؛

شاه احتمالا در پام اسپرینگز یا آکوپولکو اقامت خواهد کرد

صفحه نخست رونامه کیهان روز پنجشنبه ۲۸ دی سال ۱۳۵۷ پیش روی شماست. صفحه ای پر از خبر و تیتر درباره حوادث روز کشور. از درخواست امام خمینی از وزراء برای استعفا گرفته تا هشدار دکتر کریم سنجابی درباره یک توطئه. در ضمن گویا گروهی هم میخواستند انبار نفت ری را به آتش بکشند. از سویی دیگر رئیس شورای سلطنت برای مذاکره با امام خمینی به پاریس رفته است. اما جدا از این خبرها، در صفحه داخلی روزنامه به خبری درباره سکونت احتمالی شاه در دو منطقه در آمریکا یا مکزیک بر می خوریم که متن کامل این خبر به شرح زیر می باشد؛

شاه احتمالا در پام اسپرینگز یا آکوپولکو اقامت خواهد کرد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه نخست رونامه کیهان روز پنجشنبه ۲۸ دی سال ۱۳۵۷ پیش روی شماست. صفحه ای پر از خبر و تیتر درباره حوادث روز کشور. از درخواست امام خمینی از وزراء برای استعفا گرفته تا هشدار دکتر کریم سنجابی درباره یک توطئه. در ضمن گویا گروهی هم میخواستند انبار نفت ری را به آتش بکشند. از سویی دیگر رئیس شورای سلطنت برای مذاکره با امام خمینی به پاریس رفته است. اما جدا از این خبرها، در صفحه داخلی روزنامه به خبری درباره سکونت احتمالی شاه در دو منطقه در آمریکا یا مکزیک بر می خوریم که متن کامل این خبر به شرح زیر می باشد؛

photo_2023-01-18_08-54-47

پام اسپرینگز- کالیفرنیا- خبرگزاری فرانسه؛

در صورتی که شاه پام اسپرینگز را برای خود انتخاب کند با جرالد فورد رئیس جمهوری پیشین آمریکا، باب هوپ هنرپیشه کمدی، فرانک سیناترا هنرپیشه و خواننده و ترومن کاپوته نویسنده آمریکایی همسایه خواهد شد‌. پام اسپرینگز شهری است با ۲۱ هزار نفر جمعیت و استخر و نخل هایی در زیر آفتاب صحرای کالیفرنیا  که مادر و خواهر شاه هم در این محل هستند. تاج الملوک مادر ۹۰ ساله شاه و خواهرش شمس را در دوم ماه ژانویه تظاهرکنندگان در محل اقامتشان در بورلی هیلز محاصره کردند و آنها مجبور شدند به پام اسپرینگز پناه ببرند. والتر آننبرگ سفیر پیشین آمریکا در انگلیس ویلای باشکوهش را در اختیار آنها گذاشته است که بعد از اقامت در این محل کسی مزاحم آنها نشده است. 

301

در ضمن در نقطه یی ییلاقی در محل آبهای گرم طبیعی که آکوپولکو گفته می شود با کارهای ساختمانی که در آنجا انجام می گیرد ممکن است شاه قبل از روز جمعه به آکوپولکو برود و خانه اش را سر و سامان بدهد. منابع نیمه رسمی گفتند که سه فرزند شاه در این محل هستند و بزودی نیز همسرش فرح به آنجا وارد خواهد شد. 

جیم کرافتون آرشیتکت دیروز گفت؛ خانه ای با هزینه نیم میلیون دلار برای اقامت شاه در دست بازسازی است او گفت کلیه اتاقهای هتل (بریز) آکوپولکو را برای اطرافیان شاه رزرو کرده اند.

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر