کد خبر: 147827
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۹ دی ۱۳۵۹؛

فروش سیگارهای قاچاق آمریکایی و اسرائیلی غیرشرعی و غیر قانونی اعلام شد/ مهندس توسلی شهردار تهران شد

صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای میزان در ۴۲ سال قبل چنین روزی، ۲۹ دیماه سال ۱۳۵۹ را مشاهده می نمایید. تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به سخنان امام خمینی در دیدار با اعضای دفتر مردمی لیبی. بهزاد نبوی سخنگوی دولت نیز خبر از آمادگی آمریکا برای امضای بیانیه الجزایر را داده و اینکه بدین ترتیب گروگانهای آمریکایی طی چند روز آینده آزاد خواهند شد. نخست وزیر رجایی نیز به علت گران کردن بنزین به مجلس پاسخ داده و از سوی دادگاه ویژه امور صنفی، فروش سیگارهای قاچاق آمریکایی و اسرائیلی غیرشرعی و غیر قانونی اعلام شد. معرفی شهردار جدید تهران از سوی وزیر کشور خبر مهم دیگر این شماره روزنامه است که متن کامل آن به شرح زیر می باشد؛

فروش سیگارهای قاچاق آمریکایی و اسرائیلی غیرشرعی و غیر قانونی اعلام شد/ مهندس توسلی شهردار تهران شد

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه ۱۲ صفحه ای میزان در ۴۲ سال قبل چنین روزی، ۲۹ دیماه سال ۱۳۵۹ را مشاهده می نمایید. تیتر یک روزنامه اختصاص دارد به سخنان امام خمینی در دیدار با اعضای دفتر مردمی لیبی. بهزاد نبوی سخنگوی دولت نیز خبر از آمادگی آمریکا برای امضای بیانیه الجزایر را داده و اینکه بدین ترتیب گروگانهای آمریکایی طی چند روز آینده آزاد خواهند شد. نخست وزیر رجایی نیز به علت گران کردن بنزین به مجلس پاسخ داده و از سوی دادگاه ویژه امور صنفی، فروش سیگارهای قاچاق آمریکایی و اسرائیلی غیرشرعی و غیر قانونی اعلام شد. 

معرفی شهردار جدید تهران از سوی وزیر کشور خبر مهم دیگر این شماره روزنامه است که متن کامل آن به شرح زیر می باشد؛

1

آیت الله مهدوی کنی وزیر کشور ظهر دیروز به شهرداری تهران رفت و در جمع کارکنان این شهرداری حضور یافت و دکتر نیک روش شهردار جدید تهران را به آنان معرفی کرد. 

وزیر کشور در این مراسم‌ گفت؛ رژیم گذشته مبالغ هنگفتی را صرف رفاه مردم تهران می کرد در حالیکه مردم سیستان و بلوچستان حتی از آب آشامیدنی محروم بودند. لذا در حکومت جمهوری اسلامی مردم تهران باید چند سال به دولت مهلت دهند تا اینگونه بودجه ها صرف نقاط مستضعف نشین مملکت گردد. 

آیت الله مهدوی کنی در قسمت دیگری از سخنان خود ضمن اشاره به اهداف استعمارگران خارجی و عوامل داخلی آنها گفت؛ آنها قصد دارند مردم‌ را از این انقلاب ناراضی کنند پس اگر کسی در این شرایط بخواهد با کم کاری و ناراضی کردن مردم به هدف آنان کمک کرده و خواسته یا ناخواسته منشاء شکست جمهوری اسلامی ایران شود بزرگترین خیانت را نسبت به این مملکت مرتکب شده است. 

photo_2023-01-18_12-16-52

وزیر کشور ضمن تشکر از زحمات مهندس توسلی شهردار قبلی تهران، گفت: من شخصا از ایشان تقدیر کرده و انتقادهایی نیز داشتم. به ایشان گفته ام که یک مورد آن این بود که چرا در شهرآرا یا کوی کن مجوز ساختمانی داده که باید به آنها آب و برق داد ولی به مستضعفینی که یک مورد آن بطور مثال حتی النگوی دخترش را فروخته و در خاک سفید اقدام‌به خانه سازی کرده جلوگیری شده است. و اگر قرار باشد از گسترش شهر جلوگیری شود در همه جا باید این‌ کار انجام گیرد.

وزیر کشور در پایان‌ ضمن معرفی دکتر نیک روش بعنوان شهردار تهران گفت؛ امیدوارم ایشان بتواند با توجه به شرایط حساس کنونی موجب رضای مردم و خدا گردد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر