کد خبر: 147891
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ دی ۱۳۵۷؛

جزییات دیدار رمزی کلارک با آیت الله خمینی/ ارائه ۳ پیشنهاد به آمریکا درباره انقلاب ایران از طرف وزیر سابق دادگستری آمریکا

عظیم ترین راهپیمائی مذهبی و سیاسی تاریخ و ما خواهان جمهوری آزاد اسلامی هستیم. این تیتر درشتی است که روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل امروز، ۳۰ دی سال ۱۳۵۷ بر پیشانی خود نگاشته است. رد درخواست دیدار جیمی کارتر با امام خمینی از سوی امام، هشدار بختیار درباره اینکه با سقوط من ارتش کودتا خواهد کرد و حاضر نیستم قدرت را به آیت الله العظمی خمینی واگذار کنم، آزادی ۱۸۵ زندانی سیاسی تا فردا از دیگر تیترهای شاخص و مهم این جریده عصرگاهی هستند.

جزییات دیدار رمزی کلارک با آیت الله خمینی/ ارائه ۳ پیشنهاد به آمریکا درباره انقلاب ایران از طرف وزیر سابق دادگستری آمریکا

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ عظیم ترین راهپیمائی مذهبی و سیاسی تاریخ و ما خواهان جمهوری آزاد اسلامی هستیم. این تیتر درشتی است که روزنامه کیهان در ۴۴ سال قبل امروز، شنبه ۳۰ دی سال ۱۳۵۷ بر پیشانی خود نگاشته است. رد درخواست دیدار جیمی کارتر با امام خمینی از سوی امام، هشدار بختیار درباره اینکه با سقوط من ارتش کودتا خواهد کرد و حاضر نیستم قدرت را به آیت الله العظمی خمینی واگذار کنم، آزادی ۱۸۵ زندانی سیاسی تا فردا از دیگر تیترهای شاخص و مهم این جریده عصرگاهی هستند. اما خبر ارائه ۳ پیشنهاد به آمریکا درباره ایران از طرف وزیر سابق دادگستری آمریکا، یکی از تیترهای دیگر صفحه نخست این روزنامه است که متن کامل خبر فوق که در صفحه دوم روزنامه منتشر شده، به شرح زیر می باشد؛

 

امروز گفته شد رمزی کلارک وزیر سابق دادگستری آمریکا قرار است فردا با حضرت آیت الله العظمی خمینی دیدار کند. 

 

رمزی کلارک دیروز در مصاحبه ای با روزنامه لوموند فاش کرد که درباره اوضاع ایران سه پیشنهاد به جیمی کارتر رئیس جمهوری آمریکا تسلیم خواهد کرد. 

photo_2023-01-20_11-10-41

وزیر سابق دادگستری آمریکا گفت؛ بر اساس این پیشنهادها آمریکا دیگر نباید از دولت شاهپور بختیار حمایت کند، پیشنهاد دوم در مورد ارتش است که باید روش معتدل تری در پیش گیرد. پیشنهاد سوم رمزی کلارک در این باره است که مقامات آمریکایی با حضرت آیت الله العظمی تماس برقرار کنند و گفتگوهایی با ایشان انجام دهند.

 

ضمنا حضرت آیت الله العظمی خمینی دیروز در یک مصاحبه تلویزیونی که بطور مستقیم از تلویزیون فرانسه پخش شد، گفتند؛ ما با فساد مخالفیم ولی با پیشروی و تمدن مخالف نیستیم. 

photo_2023-01-20_11-24-56

همچنین خبرگزاری ها، دیدار داریوش فروهر سخنگوی جبهه ملی ایران با حضرت آیت الله العظمی خمینی را با اهمیت تلقی می کنند و برخی از ناظران سیاسی این دیدار را درباره جبهه ملی مهم و موثر می دانند. داریوش فروهر تاکنون حاضر نشده است درباره جزئیات این ملاقات ها با خبرنگاران مطلبی بگوید. 

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر