کد خبر: 148222
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۶ بهمن ۱۳۵۸؛

پاسخ محمد منتظری به اتهامات شیخ علی تهرانی علیه رفسنجانی و خامنه ای

صفحه نخست روزنامه ۱۶ صفحه ای بامداد امروز در روز شنبه ۶ بهمن سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید، این روزنامه پس از سه روز تعطیلی خودخواسته امروز انتشار خود را از سر گرفته است. تیتر اول روزنامه اختصاص دارد به برگزاری اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور و اینکه ابوالحسن بنی صدر طبق اولین شمارش آراء از همه جلو افتاده است. دعا و نیایش میلیونها ایرانی برای سلامت امام در صدها اجتماعی که در سرتاسر کشور برپا شده، سخنان حجت الاسلام سیداحمد خمینی که گفته اند امام در جریان کارهای مملکتی قرار دارند و پیام مهم امام از بیمارستان درباره کمک به رئیس جمهور آینده و گزارش معاون دفتر انتخابات وزارت کشور که گفته اند نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری حداکثر تا چهارشنبه اعلام‌ می شود از جمله تیترهای شاخص دیگر این جریده هستند. در صفحات داخلی روزنامه به نامه شیخ محمد منتظری خطاب به شیخ علی تهرانی بر می خوریم که در ادامه متن‌ کامل نامه از نظر شما همراهان می گذرد.

پاسخ محمد منتظری به اتهامات شیخ علی تهرانی علیه رفسنجانی و خامنه ای

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه ۱۶ صفحه ای بامداد امروز در روز شنبه ۶ بهمن سال ۱۳۵۸ را مشاهده می کنید، این روزنامه پس از سه روز تعطیلی خودخواسته امروز انتشار خود را از سر گرفته است. تیتر اول روزنامه اختصاص دارد به برگزاری اولین دوره انتخابات ریاست جمهوری در سراسر کشور و اینکه ابوالحسن بنی صدر طبق اولین شمارش آراء از همه جلو افتاده است. دعا و نیایش میلیونها ایرانی برای سلامت امام در صدها اجتماعی که در سرتاسر کشور برپا شده، سخنان حجت الاسلام سیداحمد خمینی که گفته اند امام در جریان کارهای مملکتی قرار دارند و پیام مهم امام از بیمارستان درباره کمک به رئیس جمهور آینده و گزارش معاون دفتر انتخابات وزارت کشور که گفته اند نتیجه نهایی انتخابات ریاست جمهوری حداکثر تا چهارشنبه اعلام‌ می شود از جمله تیترهای شاخص دیگر این جریده هستند. در صفحات داخلی روزنامه به نامه شیخ محمد منتظری خطاب به شیخ علی تهرانی بر می خوریم که در ادامه متن‌ کامل نامه از نظر شما همراهان می گذرد.

شیخ محمد منتظری طی بیانیه ای که یک نسخه آن به بامداد ارسال شده است در پاسخ به نامه و اتهامات حجت الاسلام علی تهرانی از حجت الاسلام خامنه ای و هاشمی رفسنجانی دفاع کرد، متن این اطلاعیه بدین شرح است؛

photo_2023-01-25_17-46-44

به نام خدا

 

برادر حجت الاسلام والمسلمین آقای علی تهرانی مسلحه الله

پس از سلام، نامه ای به نام شما در برخی از جرائد مشاهده کردم که بسیار برایم شگفت انگیز بود. برخورد شما با برادرانی چون حجت الاسلام والمسلمین آقای هاشمی رفسنجانی و حجت الاسلام والمسلمین آقای علی خامنه ای و آقای جلال الدین فارسی، برخوردی غیرمنصفانه و با توجه به شناختی که از شما دارم بسیار ناشایست بود. تعبیراتی که در حق این آقایان در نامه نوشته شده بود خلاف واقع است. این برادران همچون شما در طول سالیان دراز در خط امام خمینی حرکت می کردند. مقاومتها و فداکاریها و راهگشائیهای ایشان در هر گونه شرایط بر ما پوشیده نیست. البته این آقایان همچون دیگران معصوم نیستند. ضربه خوردن این قبیل برادران و شماها بدرستی راهها را برای سوءاستفاده های فرصت طلبان و روحانیون دغل هموار می سازد.

photo_2023-01-25_17-46-35

فرض شما در مورد ایرانی الاصل نبودن آقای فارسی؛ اولا یک مساله مورد اختلاف را مطرح کرده اید و ثانیا تکیه بر این مسایل ناسونالیستی از منطق اسلام بدور است و شما خود بر انترناسیونالیسم اسلامی معتقدید. زیاده عرضی نیست. والسلام علیکم

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر