کد خبر: 149068
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۹ بهمن ۱۳۵۷؛

حمله شوروی به چین به خاطر انقلاب اسلامی ایران/ تماس آمریکا با بازرگان و از سر گرفته شد

صفحه نخست چاپ دوم روزنامه ۱۲ صفحه ای آیندگان روز ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ از تقاضای شناسایی جهانی حکومت بازرگان با به کار انداختن وزارت خارجه از طریق کارکنان اعتصابی و تعیین سفیران خبر داده است. راهپیمایهای رای اعتماد به بازرگان نیز کماکان ادامه دارد و تماس آمریکا با بازرگان و از سر گرفته شدن مذاکرات بازرگان با افسران ارشد ارتشی نیز از دیگر تیترهای مهم این روزنامه هستند. امام خمینی هم در دیدار دیروز خود با قضات گفته اند که قدرت مردم پیروز خواهد شد و گویا قرار است بختیار امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی حرف آخر خود را بزند. به صفحه دوم روزنامه می رویم به خبری در رابطه با حمله خبرگزاری تاس شوروی به چین در رابطه با ایران بر می خوریم که متن این خبر را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم

حمله شوروی به چین به خاطر انقلاب اسلامی ایران/ تماس آمریکا با بازرگان و از سر گرفته شد

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست چاپ دوم روزنامه ۱۲ صفحه ای آیندگان روز پنجشنبه ۱۹ بهمن ۱۳۵۷ از تقاضای شناسایی جهانی حکومت بازرگان با به کار انداختن وزارت خارجه از طریق کارکنان اعتصابی و تعیین سفیران خبر داده است. راهپیمایهای رای اعتماد به بازرگان نیز کماکان ادامه دارد و تماس آمریکا با بازرگان و از سر گرفته شدن مذاکرات بازرگان با افسران ارشد ارتشی نیز از دیگر تیترهای مهم این روزنامه هستند. امام خمینی هم در دیدار دیروز خود با قضات گفته اند که قدرت مردم پیروز خواهد شد و گویا قرار است بختیار امروز در یک مصاحبه مطبوعاتی حرف آخر خود را بزند. به صفحه دوم روزنامه می رویم به خبری در رابطه با حمله خبرگزاری تاس شوروی به چین در رابطه با ایران بر می خوریم که متن این خبر را برای این شماره دیدبان تاریخ انتخاب کرده ایم که از نظر می گذرانید؛

photo_2023-02-08_08-35-07

مسکو - خبرگزاری فرانسه: خبرگزاری تاس دیروز پکن را متهم کرد در قبال رویدادهای ایران روش نزدیکی با امپریالیسم آمریکا و حمایت از نیروهای ارتجاعی را پیش گرفته است. خبرگزاری شوروی تاکید کرد چین توده ای که تنها به ضدیت با شوروی نظر دارد در هر جا که ممکن باشد این سیاست را پیش می گیرد. 

خبرگزاری تاس خاطرنشان کرد که چین حاضر نیست رسما نسبت به رویدادهای ایران قضاوت مستقیم کند و خصلت گزارشهایی که مطبوعات چین در این باره منتشر می کنند نشان می دهد که دستگاه رهبری این کشور از نو در کنار همان نیروهایی سنگر گرفته است که تظاهرات خلقها را در خون غرق می کنند و بیهوده در جستجوی یک تهدید شوروی بر فراز ایران هستند. 

photo_2023-02-08_08-35-43

خبرگزاری تاس، مطبوعات چین را سرزنش کرده است که از انتقاد از سیاست امپریالیسم آمریکا که ایران را به لبه مصیبت ملی هدایت کرده است امتناع می کنند. اما در عوض جعلیات مطبوعات دست راستی غرب را در مورد جناح مخالف و کشورهای همسایه دولت ایران نقل قول می کنند. 

خبرگزاری شوروی از سوی دیگر این پرسش را مطرح کرده است که دنگ شیائو پینگ معاون نخست وزیر چین در اظهاراتی که در جریان دیدارش از آمریکا به عمل آورد چرا پیشنهاد نمی کرد چین و آمریکا تدبیرهایی را در ایران به کار بندند؟

 

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر