کد خبر: 149434
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۵ بهمن ۱۳۵۷؛

در چارچوب قوانین اسلامی، زمین ها ملی میشود

روزنامه آیندگان روز ۲۵ بهمن سال ۱۳۵۷ که در ۱۲ صفحه منتشر و توزیع شده بود پیام امام خمینی به ملت ایران را بعنوان تیتر یک خود انتخاب کرده و از قول ایشان آورده است؛ اگر اختلافها ظاهر شود معلوم نیست به پیروزی برسیم و اینکه باید تمام اسلحه هایی که در دست مردم است جمع شود. زمین ها ملی میشود! آنهم در چارچوب قوانین اسلامی. این عنوان تیتری است در کادری با زمینه سیاه که در صفحه نخست روزنامه خودنمایی می کند. گزارش را در دیدبان تاریخ بخوانید

 در چارچوب قوانین اسلامی، زمین ها ملی میشود

به گزارش دیدبان تاریخ؛ روزنامه آیندگان روز چهارشنبه ۲۵ بهمن سال ۱۳۵۷ که در ۱۲ صفحه منتشر و توزیع شده بود پیام امام خمینی به ملت ایران را بعنوان تیتر یک خود انتخاب کرده و از قول ایشان آورده است؛ اگر اختلافها ظاهر شود معلوم نیست به پیروزی برسیم و اینکه باید تمام اسلحه هایی که در دست مردم است جمع شود و ما وارث یک مملکت مخروبه هستیم. از طرفی پایگاههای تحویل اسلحه در تهران که امام جماعت ۱۵ مسجد آنها را تحویل می گیرند مشخص شده است.

IMG_20230214_075204_085

شناسایی حکومت جدید انقلابی ایران کماکان ادامه دارد و کشورهای فرانسه، ژاپن و انگلستان آنرا به رسمیت شناخته اند. هفت وزیر دولت موقت هم معرفی شده اند و بقیه اعضاء کابینه تا هفته آینده معرفی خواهند شد. دولت مغرب هم دستگیری شاه را تکذیب کرده و حزب توده ایران در بیانیه ای اعلام کرده است که همه پرسی باید بدون تبعیض سیاسی و مسلکی انجام بگیرد.‌گشایش دفتر سازمان آزادیبخش فلسطین در آینده نزدیک در تهران، خبر مهم دیگر این روزنامه صبحگاهی است.

IMG_20230214_075204_400

زمین ها ملی میشود! آنهم در چارچوب قوانین اسلامی. این عنوان تیتری است در کادری با زمینه سیاه که در صفحه نخست روزنامه خودنمایی می کند. ببینیم متن خبر فوق از چه قرار است؛

دکتر مکری از نزدیکان حضرت آیت الله خمینی در یک گفتگو اطلاع داد زمین ها بر اساس ضوابطی ملی می شود. از مدتها پیش که صحبت از برقراری جمهوری اسلامی میشد انتظار میرفت که در مورد مساله زمین طرحی ارائه شود. اکنون در نخستین روزهای فروریختن رژیم سابق، دکتر محمد مکری دیروز فاش کرد که در جمهوری اسلامی زمین ها در چارچوب قوانین اسلامی ملی خواهد شد.

رژیم گذشته با پیش گرفتن سیاستهای نادرست زمین و مسکن، سبب افزایش بی رویه قیمت آن شده بود و از این پس پیش بینی می شود که با ملی شدن زمین ها، قیمت زمین و مسکن به میزان چشمگیری کاهش یابد.

دکتر مکری همچنین اضافه کرد باید دانست که احیاء اراضی موات نمی تواند جنبه انتفاعی و شرعی خود را از دست بدهد زیرا قوانین اسلامی همیشه حامی مردم است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر