کد خبر: 149588
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۲۷ بهمن ۱۳۷۳:

سیر صعودی قیمت کالاهای اساسی در بازار؛ قیمت گوشت در یک هفته ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ریال افزایش پیدا کرد

صفحه اول روزنامه سلام در ۲۸ سال قبل امروز پنجشنبه ۲۷ بهمن سال ۱۳۷۳ را مشاهده می کنید. تیترهای شاخص این نشریه در این شماره اختصاص دارد به مباحث اقتصادی و گرانی اجناس در بازار. عکس یک روزنامه هم به اتومبیل پیکان اختصاص داشته و از قول وزیر صنایع آمده است قیمت تمام شده پیکان در حال حاضر ۱۸ میلیون ریال است‌

سیر صعودی قیمت کالاهای اساسی در بازار؛ قیمت گوشت در یک هفته ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ریال افزایش پیدا کرد

 

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول روزنامه سلام در ۲۸ سال قبل امروز پنجشنبه ۲۷ بهمن سال ۱۳۷۳ را مشاهده می کنید. تیترهای شاخص این نشریه در این شماره اختصاص دارد به مباحث اقتصادی و گرانی اجناس در بازار. عکس یک روزنامه هم به اتومبیل پیکان اختصاص داشته و از قول وزیر صنایع آمده است قیمت تمام شده پیکان در حال حاضر ۱۸ میلیون ریال است‌. 

IMG_20230216_074921_671

تیتر مهم دیگر روزنامه هم به افزایش لحظه به لحظه قیمتها در بازار اختصاص یافته و اینکه بازار سکه، طلا و ارز زپرتلاطم ترین هفته را پشت سر می گذارد و سکه طلا ۵۵۰ ریال و دلار آمریکا به ۴۴۰۰ ریال رسیده است. از ژاپن هم خبر می رسد که این کشور  ۵۰ میلیارد ین اعتبار برای تکمیل طرح سد و نیروگاه کارون ۴ اختصاص می دهد و آخرین اخبار از کشور همسایه مان افغانستان هم اینکه اوضاع در کابل بحرانی است و نهضت طالبان، دولت کابل را به پذیرفتن طرحهای خود فراخوانده است. اما سوژه مورد نظر امروز دیدبان تاریخ اختصاص دارد به خبرها از سیر صعودی قیمت برخی از کالاهای اساسی در بازار، که متن کامل این خبر به شرح زیر می باشد؛

IMG_20230216_074914_738

سرویس خبر؛

بهای برخی از کالاهای اساسی و مورد نیاز مردم با نزدیک شدن عید سال نو، سیر صعودی بخود گرفته است.

گزارش خبرنگار ما از بازار عرضه کالاهای اساسی حاکی است که بهای اقلام پروتئینی مثل گوشت بین ۵۰۰ تا ۱۰۰۰ ریال افزایش داشته است. هر کیلوگرم مرغ شکم خالی نیز در بازار بین ۳۷۰۰ تا ۳۹۰۰ ریال عرضه میشود. توزیع کالاهای اساسی از قبیل قند و شکر نیز طبق روال سابق و همچنان بصورت انبوه در واحدهای صنفی فروشگاههای تعاونی نیست و عرضه روغن‌ نباتی ۴/۵ کیلویی همچنان متوقف مانده است و تنها در بعضی از فروشگاههای تعاونی مصرف بصورت محدود عرضه میشود.

کره وارداتی نیز به رغم اعلام های قبلی که قرار بود روزانه به میزان  ۱۰۰ تن توزیع شود تنها در موارد محدودی حداکثر تا ۲۰ کیلوگرم در بعضی از مناطق توزیع شده است. شرایطی که هر کیلوگرم کره وارداتی در بازار بین ۱۸۰۰ تا ۲۱۰۰۰ ریال عرضه میشود، سازمان حمایت از مصرف کنندگان و تولید کنندگان، بهای هر کیلو کره وارداتی در قالبهای ۲۰۰ گرمی را برای مصرف کنندگان ۶۳۵۰ ریال اعلام کرد.

در بخش مرکبات و میوه نیز، قیمتها سیر صعودی دارند. قیمت انواع مرکبات از قبیل پرتقال بین ۸۰۰ تا ۱۵۰۰ ریال، نارنگی ۶۰۰ تا ۱۲۰۰ ریال ‌و سیب قرمز لبنانی ۱۲۰۰ ریال می باشد. همچنین بعلت توزیع محدود سیب زمینی در میادین میوه و تره بار، بهای این محصول در بازار مصرف و واحدهای صنفی بین ۸۰۰ تا ۹۰۰ ریال رسیده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر