کد خبر: 149772
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳۰ بهمن ۱۳۵۸؛

دادگاه عالی انگلستان برای استرداد املاک شاه جمعه تشکیل میشود

روزنامه ۱۶ صفحه ای بامداد امروز، ۳۰ بهمن سال ۱۳۵۸ سخنان رئیس جمهور بنی صدر در ورزشگاه تختی اهواز را به عنوان تیتر یک کار کرده است که وی گروههای مسلح را به بحث آزاد دعوت کرده و گفته است؛ در صورتیکه این گروههای مسلح، اسلحه را به زمین بگذارند و نخواهند حکم خود را با اسلحه به ملت تحمیل کنند آزادی بیان و بحث برای آنها خواهد بود و هر ۶ ماه یکبار کنگره ای از سراسر کشور در تهران تشکیل خواهد شد. حجت الاسلام خسروشاهی نماینده امام در وزارت ارشاد ملی به نویسنده مقاله ای در مجله زن روز در رابطه با برگزاری جشنهای هجرت پاسخ داده که هیچ یک از شرکت کنندگان جشنهای هجرت، قوم و خویش اعضاء ستاد نبودند و ما مجلس ویژه شادی و سرور و پایکوبی نداشتیم که از قلم بدستان عادت کرده به شرکت در محافل ِآنچنانی هم دعوت کنیم شرکت کنند. داریوش فروهر هم گفته است، تمام سازمانهای سیاسی باید در مجلس نماینده داشته باشند و شورای انقلاب هم حداکثر پاداش شب عید کارکنان دولت را ۷۵۰۰ تومان تعیین کرده است.

دادگاه عالی انگلستان برای استرداد املاک شاه جمعه تشکیل میشود

به گزارش دیدبان تاریخ؛ روزنامه ۱۶ صفحه ای بامداد امروز، در روز سه شنبه ۳۰ بهمن سال ۱۳۵۸ سخنان رئیس جمهور بنی صدر در ورزشگاه تختی اهواز را به عنوان تیتر یک کار کرده است که وی گروههای مسلح را به بحث آزاد دعوت کرده و گفته است؛ در صورتیکه این گروههای مسلح، اسلحه را به زمین بگذارند و نخواهند حکم خود را با اسلحه به ملت تحمیل کنند آزادی بیان و بحث برای آنها خواهد بود و هر ۶ ماه یکبار کنگره ای از سراسر کشور در تهران تشکیل خواهد شد. حجت الاسلام خسروشاهی نماینده امام در وزارت ارشاد ملی به نویسنده مقاله ای در مجله زن روز در رابطه با برگزاری جشنهای هجرت پاسخ داده که هیچ یک از شرکت کنندگان جشنهای هجرت، قوم و خویش اعضاء ستاد نبودند و ما مجلس ویژه شادی و سرور و پایکوبی نداشتیم که از قلم بدستان عادت کرده به شرکت در محافل ِآنچنانی هم دعوت کنیم شرکت کنند. داریوش فروهر هم گفته است، تمام سازمانهای سیاسی باید در مجلس نماینده  داشته باشند و شورای انقلاب هم حداکثر پاداش شب عید کارکنان دولت را ۷۵۰۰ تومان تعیین کرده است. مردم تبریز نیز سالگرد قیام ۲۹ بهمن‌ را جشن‌ گرفتند و یکی از مسئولان ستاد بسیج ملی هم اعلام کرده، طی سه روز اجرای طرح ترافیک، عبور و مرور ماشینها از ۶ صبح الی ۹ شب ممنوع خواهد بود. روزنامه را ورق زده به صفحه آخر می رویم به خبری در رابطه با برگزاری دادگاه عالی انگلستان برای استرداد املاک شاه مخلوع در روز جمعه آینده بر می خوریم که توضیحات نماینده ایران در نشست مطبوعاتی در نوع خود جالب است؛

دادگاه عالی انگلستان روز جمعه آینده برای استرداد املاک شاه مخلوع ایران در این کشور که با صرف میلیونها تومان از بیت المال ملت ایران خریداری و تجهیز شده است تشکیل جلسه می دهد.

IMG_20230219_075812_808

شعیب مهرانی نماینده سازمان تربیت بدنی و سرپرست انجمن اسب ایران که برای استرداد املاک شاه سابق در لندن به انگلستان رفته بود در یک نشست مطبوعاتی این مطلب را اعلام کرد.

مهرانی که در چند ماه اخیر دو بار به انگلستان رفته و در ارتباط با دفاتر ثبت و دادگاههای انگلستان مانع از فروش املاک شاه مخلوع شده است، ضمن ارائه اسناد و مدارک مربوط به خرید و تجهیزات و تاسیسات سوارکاری(استیل من) در لندن، چگونگی تشکیل انجمن سلطنتی سابق اسب و هزینه های هنگفتی که از محل بیت المال ملت ایران خرج شده توجیه کرد؛

مهرانی گفت؛ انجمن سابق سلطنتی اسب و ایادی شاه سابق، ارتشبد فراری اویسی، ارتشبد فراری ازهاری، ارتشبد فراری عظیمی، سرلشکر معدوم خسروداد، سرلشکر معدوم زمانی، سپهبد معدوم ناصر مقدم، آقاخان بختیار و کامبیز آتابای اعضای هیات مدیره آن بودند، ابتدا با یک سرمایه جزئی تشکیل شد و طی سالها با صرف میلیونها تومان از بودجه عمومی و بیت المال مردم که بعنوان - کمک می شد- توسعه یافته است‌.

IMG_20230219_075813_040

مهرانی توضیح داد؛ املاک استیل من در لندن که بالغ بر ۶۶ جریب مساحت دارد و تاسیساتی نظیر کاخ نیاوران در آن ایجاد شده، از محل پول بازنشستگی کارکنان شرکت نفت و با همکاری بانک عمران بوسیله بهبهانیان به نام شاه مخلوع خریداری شده است‌. دادگاههای لندن با ارائه اسناد و مدارک مربوط به خرید و توسعه این مجموعه فعالیت ملت ایران را پذیرفته و منتظر آخرین مدارک برای استرداد آن به دولت و ملت ایران است. انتظار می رود با ارائه آخرین اسناد در دادگاه لندن که جمعه آینده تشکیل خواهد شد، املاک مورد بحث به ایران تحویل گردد.

به گفته مهرانی، اسبهای این مرکز سوارکاری که توسط وکلای شاه مخلوع فروخته شده بود، پول آن پس گرفته شده و به ایران مسترد خواهد شد.

وکلای شاه مخلوع اینروزها در تلاشند با ارائه اسناد و این ادعا که شاه شریک انجمن اسب بوده، نسبت به فروش این املاک اقدام کنند. کلیه این مسائل در جلسه آینده دادگاه روشن خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر