کد خبر: 149981
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۳ اسفند ۱۳۵۷؛

پرویز ثابتی و اشرف پهلوی در سوئیس هستند

صفحه نخست روزنامه اطلاعات ۳ اسفند ۱۳۵۷ خبر از ادعای توطئه از داخل ارتش ملی را داده است که این خبر را رالف شانمن عضو کمیته حقوق بشر عنوان کرده است. کابینه مهندس بازرگان نیز تکمیل شده و بازرگان در گفتگویی با مجله نیوزویک گفته است که حزب توده مطابق قوانین غیرقانونی است. همچنین این روزنامه با چاپ تصاویری، خبر از تصرف ستاد فراماسونری ایران را داده و اینکه لیست کلیه فراماسونرهای ایرانی نیز کشف شده است. دکتر شایگان از اعضای جبهه ملی که سالها در خارج از کشور بسر می برد با اولین پرواز هواپیمای خارجی پس از پیروزی انقلاب به کشور به همراه ۳۵۰ مسافر دیگر به ایران بازگشت و روزنامه اطلاعات او را یکی از شانس های برتر ریاست جمهوری آینده انقلاب دانسته است

پرویز ثابتی و اشرف پهلوی در سوئیس هستند

به گزارش دیدبان تاریخ؛ صفحه نخست روزنامه اطلاعات روز پنجشنبه ۳ اسفند ۱۳۵۷ خبر از ادعای توطئه از داخل ارتش ملی را داده است که این خبر را رالف شانمن عضو کمیته حقوق بشر عنوان کرده است. کابینه مهندس بازرگان نیز تکمیل شده و بازرگان در گفتگویی با مجله نیوزویک گفته است که حزب توده مطابق قوانین غیرقانونی است. همچنین این روزنامه با چاپ تصاویری، خبر از تصرف ستاد فراماسونری ایران را داده و اینکه لیست کلیه فراماسونرهای ایرانی نیز کشف شده است.

-6028081579299027841_121

دکتر شایگان از اعضای جبهه ملی که سالها در خارج از کشور بسر می برد با اولین پرواز هواپیمای خارجی پس از پیروزی انقلاب به کشور به همراه ۳۵۰ مسافر دیگر به ایران بازگشت و روزنامه اطلاعات او را یکی از شانس های برتر ریاست جمهوری آینده انقلاب دانسته است. به صفحات داخلی روزنامه می رویم به خبری در رابطه با حضور اشرف پهلوی و پرویز ثابتی در سوئیس بر می خوریم که ببینیم ماجرا از چه قرار است؛

اسدالله مبشری وزیر دادگستری کابینه موقت دولت انقلاب که چند روز پیش به این سمت معرفی شده بود و در خارج از کشور بسر می برد امروز به تهران بازگشت.

وی در مصاحبه با خبرنگار خبرگزاری پارس پیرامون اقداماتی که در پاریس بعنوان وزیر دادگستری کابینه موقت برای جلوگیری از سفر احتمالی شاه به سوئیس به عمل آورد توضیحاتی داد. وزیر دادگستری گفت که از رئیس جمهور سوئیس خواسته است که تذکره سیاسی شاه را لغو کند و در صورت رفتن شاه به آن کشور وی را به ایران مسترد دارد. وزیر دادگستری همچنین‌ نامه ای به همین مضمون برای پارلمان سوئیس نوشت.

 

-6028081579299027842_121

وزیر دادگستری افزود؛ یکی از استادان ایرانی مقیم سوئیس تلفنی به وی اطلاع داده است که اشرف خواهر شاه، زاهدی سفیر سابق ایران در آمریکا و همچنین پرویز ثابتی یکی از عمال مشهور ساواک در سوئیس بسر می برند و ایرانیان مقیم سوئیس پس از شناسایی، ردپای پرویز ثابتی را در یکی از فروشگاههای بزرگ‌ سوئیس پیدا می کنند ولی ثابتی که متوجه می شود فرار می کند. گزارش دیگری که به اطلاعات رسیده حاکی از آن است که ثابتی در اسرائیل با جراحی‌، تغییر چهره داده است.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر