کد خبر: 151057
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۱۷ اسفند ۱۳۵۷؛

دکتر ابراهیم یزدی: ایران فقط برای ۳۳ روز ذخیره غذایی دارد

انعکاس وسیع نظر امام در مورد حجاب اسلامی تیتر اول روزنامه اطلاعات امروز در مورخ پنجشنبه ۱۷ اسفند سال ۱۳۵۷ است. آیت الله طالقانی هم در مصاحبه ای گفته اند که بانکها باید طبق موازین اسلامی باشند و زنان در اسلام آنقدر حق دارند که مردها برای برابری با آنها باید قیام کنند

دکتر ابراهیم یزدی: ایران فقط برای ۳۳ روز ذخیره غذایی دارد

 

به گزارش دیدبان تاریخ؛ انعکاس وسیع نظر امام در مورد حجاب اسلامی تیتر اول روزنامه اطلاعات امروز در مورخ پنجشنبه ۱۷ اسفند سال ۱۳۵۷ است. آیت الله طالقانی هم در مصاحبه ای گفته اند که بانکها باید طبق موازین اسلامی باشند و زنان در اسلام آنقدر حق دارند که مردها برای برابری با آنها باید قیام کنند. از دیگر تیترهای مهم روزنامه میتوان به بازداشت صدها ایرانی در فرودگاه لندن اشاره داشت و تصمیم نهایی دولت درباره کارمندان زائد. امیر انتظام معاون نخست وزیر هم در سخنانی اعلام داشته که میخواستند جزیره کیش را ۸۰۰ میلیون تومان بفروشند! و دکتر کاظم سامی وزیر بهداری هم گفته است که استخدام پزشکان خارجی ادامه می یابد.

IMG_20230308_155048_404

ایران فقط ۳۳ روز ذخیره غذایی دارد. این عنوان خبری است به نقل از دکتر ابراهیم یزدی معاون نخست وزیر در امور انقلاب که در دبیرستان البرز تهران عنوان کرده است. متن کامل این خبر به شرح زیر است.

روز گذشته دکتر یزدی معاون نخست وزیر در امور اجتماعی در دبیرستان البرز به مسائل و مشکلات موجود در سر راه دولت اشاره کرد و گفت؛ ذخیره غذایی مملکت محدود و در حال اتمام است و اکنون تنها برای ۳۳ روز دیگر ذخیره در انبارها موجود است. وی سپس برخی از توطئه هایی که از سوی عوامل رژیم سابق چیده شده اشاره کرد و افزود؛ کار انقلاب ما هنوز پایان نگرفته و راه ما ادامه دارد.

معاون نخست وزیر در مورد ساخت جامعه توحیدی گفت؛ مگر جنبش ما اسلامی نبوده؟ او با اشاره به مارکسیسم گفت؛ اسلام به دو جهان بینی بیشتر معتقد نیست یا جهان بینی توحیدی و یا شرک و کفر. و قرآن هر چیز دیگری را رد می کند. ما اکنون یک گروه دیگری نیز به اسم منافقین داریم اما بخاطر داشته باشیم که وضع موجود ادامه همان فلسفه جهان بینی شرک و کفر است ولی ما میخواهیم جامعه ای به وجود آوریم که معیارهای توحیدی حاکم بر آن باشد. اینکه می گویند در ساختن این جامعه همه باید سهیم باشند و از چپ و راست و مسلمان و غیرمسلمان و در راه وحدت انقلاب بکوشند حرف بی معنی است. اینها یا نمیدانند و یا می خواهند اخلال کنند.

IMG_20230308_155047_855

دکتر یزدی در قسمتی دیگر گفت؛ متاسفانه تحمل شنیدن حرفهای یکدیگر را نداریم اما امام معتقد است با وجود تضاد بنیادی که فلسفه مارکسیست با فلسفه توحیدی دارد، مارکسیستها آزادند که حرف بزنند ولی نمیتوانند جلوی انقلاب را بگیرند.

معاون نخست وزیر در مورد مشکلات دولت موقت گقت؛ این دولت مشکلات زیادی دارد و در مورد انتصابات، بسیاری نمیدانند که هدف اصلی ما فعلا آرام کردن این اجتماع از هم پاشیده است. ما تمام متخصصان را در زمینه های مختلف دور هم جمع کرده ایم تا در زمینه های مختلف از کشاورزی گرفته تا اقتصاد طرح ریزی کنند. ما با سیستم بانکداری مخالفیم ولی یک شبه نمیتوان همه چیز را درست کرد. چطوری می توان یک سیستم بانکداری بدون بهره ایجاد کرد که در آن موازین اسلامی هم رعایت شود. از سویی دولت مشغول تدوین قانون اساسی جدید است و همچنین مشغول رسیدگی به وضع تمام کسانی که در طول ۲۵ سال گذشته در مصدر امور بوده اند.

وی در خاتمه گفت؛ ما تمام اموال این گروه را مصادره می کنیم، اموال خیامی ها، یزدانی ها و امثالهم به خزانه مملکت برخواهد گشت. ما منتظر دادگستری مطلوب نمی مانیم، اینها باید در دادگاههای انقلابی محاکمه شوند.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر