کد خبر: 151909
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۴ فروردین ۱۳۵۴

قیمت تلویزیون، ضبط صوت و یخچال خارجی کاهش می یابد

صفحه اول نخستین شماره روزنامه اطلاعات در سال ۱۳۵۴ پیش روی شماست. دوشنبه ۴ فروردین، ۱۶ صفحه به قیمت تکشماره ۱۰ ریال. تیتر یک روزنامه به یک خبر خارجی اختصاص دارد و از شکست طرح صلح کی سینجر وزیر خارجه آمریکا خبر داده است و اینکه ارتشهای مصر و اسرائیل به حالت آماده باش درآمده اند. تنها عکس این صفحه روزنامه هم به حضور خانواده سلطنتی در پای سفره هفت سین اختصاص یافته است. همچنین پیام نوروزی محمدرضا پهلوی در این صفحه بازتاب یافته است. خبر دیگر، درباره نوروز کم حادثه امسال است و هجوم بیسابقه مسافران به شیراز‌. تعیین قیمت پیکان در سال جاری، استخدام ۱۰ هزار راننده و ثبت نام در وزارت مسکن برای واگذاری خانه از اهم خبرهای دیگر این جریده عصرگاهی هستند. اولین شماره دیدبان تاریخ روزنامه ای در سالجاری را هم به یک خبر اقتصادی درباره کاهش قیمت برخی لوازم اختصاص داده ایم که خبر فوق در صفحه اول روزنامه هم قابل مشاهده است.

 قیمت تلویزیون، ضبط صوت و یخچال خارجی کاهش می یابد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ صفحه اول نخستین شماره روزنامه اطلاعات در سال ۱۳۵۴ پیش روی شماست. دوشنبه ۴ فروردین، ۱۶ صفحه به قیمت تکشماره ۱۰ ریال. تیتر یک روزنامه به یک خبر خارجی اختصاص دارد و از شکست طرح صلح کی سینجر وزیر خارجه آمریکا خبر داده است و اینکه ارتشهای مصر و اسرائیل به حالت آماده باش درآمده اند. تنها عکس این صفحه روزنامه هم به حضور خانواده سلطنتی در پای سفره هفت سین اختصاص یافته است. همچنین پیام نوروزی محمدرضا پهلوی در این صفحه بازتاب یافته است. خبر دیگر، درباره نوروز کم حادثه امسال است و هجوم بیسابقه مسافران به شیراز‌. تعیین قیمت پیکان در سال جاری، استخدام ۱۰ هزار راننده و ثبت نام در وزارت مسکن برای واگذاری خانه از اهم خبرهای دیگر این جریده عصرگاهی هستند. اولین شماره دیدبان تاریخ روزنامه ای در سالجاری را هم به یک خبر اقتصادی درباره کاهش قیمت برخی لوازم اختصاص داده ایم که خبر فوق در صفحه اول روزنامه هم قابل مشاهده است. متن کامل این خبر بدین شرح است: 

-5827862590645189385_121

امروز در محافل صنعتی و کشاورزی اظهار نظر شد که مقررات صادرات و واردات سال جاری در تامین بیشتر مواد غذایی و برخی کالاهای مصرفی بادوام از قبیل یخچال، اجاق گاز، تلویزیون، ضبط صوت و پخش صوت نقش اساسی خواهد داشت و احتمالا به ارزانی این کالاها منجر خواهد شد.

-5827862590645189384_121

یکی از دست اندرکاران حبوبات در بازار تهران هم گفت؛ در سالی که گذشت کمبود برخی مواد مثل مغز گردو، زردچوبه و روغن زیتون مشهود بود. کاهش عرضه موجب شد که در مواردی نرخ ها افزایش یابد. بطور مثال مغز گردو کیلویی ۳۵۰ تا ۴۰۰ ریال بدست مصرف کننده می رسید. زردچوبه و روغن زیتون نیز وضع مشابهی داشتند بویژه روغن زیتون گران شد. در مقررات امسال در هر سه مورد تسهیلاتی فراهم شده است، واردات مغز گردو که ممنوع بود مجاز شد، سود بازرگانی روغن زیتون کیلویی ۱۰ ریال و زردچوبه ۴ ریال و حتی ماکارانی و اسپاگتی از ۳۰ ریال به ۱۰‌ ریال کاهش داده شد. همینطور در مورد بیسکوئیت که اجرای برنامه تغذیه رایگان در مدارس بازار آنرا بسیار داغ کرده است از هر کیلو ۱۰ ریال به ۲ ریال کاهش داده شد.

همچنین مدیر یکی از کارخانه های صنعتی تولید کننده لوازم خانگی هم گفت؛ بطور کلی کارخانه های داخلی در سطحی قرار گرفته اند که تصمیمات دولت در مورد تقلیل سود بازرگانی واردات انواع مشابه ساخته شده، روی آنها اثر نامطلوب نخواهد داشت. و این در صورتی است که قیمتهای وارداتی صد در صد صحیح گزارش شود و سود بازرگانی قانونی دریافت شود. در غیر اینصورت اگر قیمتها ارزانتر از واقع به گمرک ارائه شود و گمرک نیز سود کمتری دریافت کند انواع کالاهای مشابه ساخته شده خارجی به تولیدات داخلی صدمه خواهد زد.

-5827862590645189383_121

مدیر مذکور گفت؛ البته این یک نظر کلی است ولی پس از آغاز فعالیت مجدد کارخانه ها در سالجاری، محاسبات لازم در این خصوص انجام خواهد گرفت و نتیجه قطعی روشن خواهد شد.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر