کد خبر: 152056
A
روزنامه گردی دیدبان تاریخ ۸ فروردین ۱۳۵۸؛

مهدی بازرگان: طرح استقلال دانشگاهها با نظر دانشگاهیان تهیه می شود

اعلام آتش بش در گنبد با امضای یک توافقنامه بین ترکمن ها و کمیته مرکزی و دولت پس از کشته شدن ۱۶ نفر و مجروح شدن دهها نفر از مردم، تیتر اول روزنامه کیهان در در روز ۸ فروردین سال ۱۳۵۸ است. این روزنامه در شماره امروز خود در ۴ صفحه اضافی نشانی کلیه مراکز اخذ رای در تهران را منتشر کرده است. گویا یک هیات بین المللی نیز بر رفراندوم نظارت خواهد کرد. امام خمینی هم اعلام کرده اند عوامل رژیم سابق قصد خرابکاری در صندوق های رای را دارند. عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به آسیب دیدن صدها آلونک در جنوب شهر تهران بخاطر بارندگی شدید و سیلاب.

 مهدی بازرگان: طرح استقلال دانشگاهها با نظر دانشگاهیان تهیه می شود

به گزارش سایت  دیده بان ایران؛ اعلام آتش بش در گنبد با امضای یک توافقنامه بین ترکمن ها و کمیته مرکزی و دولت پس از کشته شدن ۱۶ نفر و مجروح شدن دهها نفر از مردم، تیتر اول روزنامه کیهان در در روز چهارشنبه ۸ فروردین سال ۱۳۵۸ است. این روزنامه در شماره امروز خود در ۴ صفحه اضافی نشانی کلیه مراکز اخذ رای در تهران را منتشر کرده است. گویا یک هیات بین المللی نیز بر رفراندوم نظارت خواهد کرد. امام خمینی هم اعلام کرده اند عوامل رژیم سابق قصد خرابکاری در صندوق های رای را دارند. عکس یک روزنامه هم اختصاص دارد به آسیب دیدن صدها آلونک در جنوب شهر تهران بخاطر بارندگی شدید و سیلاب. به صفحات داخلی روزنامه می رویم به سخنان نخست وزیر بازرگان در جمع دانشگاهیان تبریز بر می خوریم در زمینه طرح استقلال دانشگاهها و مسایل دیگر کشور، که متن این خبر به شرح زیر می باشد.

IMG_20230328_082001_141

تبریز- خبرنگار کیهان؛

طرح استقلال دانشگاهها با توجه به پیشنهادات هر دانشگاه تهیه خواهد شد و دولت در حال حاضر منتظر رسیدن این پیشنهادات است.

مهندس مهدی بازرگان نخست وزیر در جلسه گفت و شنود با دانشگاهیان تبریز این مطلب را اعلام کرد و گفت؛ مادامیکه طرح استقلال دانشگاهها تهیه نشده است ما به روال گذشته عمل خواهیم کرد.

نخست وزیر در قسمتی از سخنان خود هم گفت؛ تمایلات ضد غربی به معنی طرد علوم و تکنیک غربی نیست و اگر در برخورد مشروطیت با غرب، روحانیون هم با فکر صدر اسلام به استقبال علوم و دنیای غرب می رفتند تجهیزات غربی از دروازه های دیگر برای تسلط و برتری جویی وارد نمی شد.

نخست وزیر در مورد سیستم مدیریت گفت؛ سیستم مدیریت در دموکراتیک ترین و فاشیست ترین رژیم ها از بالا به پایین است و نباید مفهوم شوراها به معنی تسلیم و از بین بردن سیستم مدیریت تلقی شود.

مهندس بازرگان ضمن اشاره به سابقه طولانی استبداد و استعمار در ایران گفت؛ استبداد در کشور ما ریشه دو هزار و پانصد ساله دارد در حالیکه استعمار هیچوقت در ایران نبود و حمله دشمن نیز همیشه نظامی نیست بلکه حمله مداوم، حملات اقتصادی است و استقلال هر مملکتی بدون استقلال اقتصادی نیست.

IMG_20230328_082001_021

نخست وزیر در مورد ورود فرآورده های کشاورزی نیز گفت؛ علت ورود محصولات کشاورزی به کشور هزینه زیاد تولید در داخل مملکت است و این نقیصه جز از راههای مدرنیزه و علمی کردن کشاورزی بر طرف نمیشود و از اینرو باید در حد توانایی، علوم و تجهیزات غربی را به کار بگیریم.

تهیه و تنظیم: مصطفی رحیمی مشکله

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر