کد خبر: 119722
A

تصاویر پرواز بمب افکن آمریکاییB-۱B Lancer بر فراز تنگه هرمز

بمب‌افکن بی-۱ بی گشت زنی بدون توقف پنج ساعته خود را از اقیانوس هند آغاز کرد و پیش از خروج از منطقه بر فراز خلیج عدن، تنگه باب المندب، دریای سرخ، کانال سوئز، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پرواز کرد.

تصاویر پرواز بمب افکن آمریکاییB-۱B Lancer بر فراز تنگه هرمز

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نیروی هوایی آمریکا از اعزام یک بمب افکن استراتژیکی B-۱B Lancer به نقاط کلیدی دریایی در خاورمیانه خبر داد. این بمب افکن روز شنبه بر فراز تنگه هرمز، دریای سرخ، تنگه باب المندب و کانال سوئز پرواز کرد.

در جریان پرواز بمب افکن آمریکایی جنگنده‌های بحرین، مصر، عربستان و اسرائیل در کنار این هواپیما به پرواز درآمدند.

سنتکام در بیانیه‌ای اعلام کرد، گشت‌های حضوری و پرواز بمب افکن بی-۱بی نیروی هوایی آمریکا به همراه جنگنده‌هایی از کشور‌های شریک ایالات متحده در منطقه تحت پوشش این مرکز انجام شد.

ژنرال کنت مک‌کنزی، فرمانده ستاد فرماندهی مرکزی ایالات متحده در این زمینه گفته است: هدف ماموریت گروه ضربت بمب افکن که پنجمین ماموریت در منطقه عملیاتی فرماندهی مرکزی ایالات متحده در سال جاری است این بود که پیام روشنی از اطمینان خاطر ارائه کند.

وی مدعی شد: ما با هم قوی‌تر هستیم. آمادگی نظامی برای هرگونه احتمال یا ماموریت - از پاسخ به بحران گرفته تا تمرینات چندجانبه تا گشت‌های حضوری یک روزه مانند این، به مشارکت‌های قابل اعتماد بستگی دارد.

سنتکام می‌گوید در این گشت زنی پنج ساعته جنگنده‌هایی از کشور‌های بحرین، مصر، اسرائیل و عربستان سعودی با پرواز بر فراز حریم هوایی خود به این گشت زنی پیوستند.

طبق این بیانیه، بمب‌افکن بی-۱ بی گشت زنی بدون توقف پنج ساعته خود را از اقیانوس هند آغاز کرد و پیش از خروج از منطقه بر فراز خلیج عدن، تنگه باب المندب، دریای سرخ، کانال سوئز، خلیج فارس، تنگه هرمز و دریای عمان پرواز کرد.

 

1049037_948 1049038_735 1049039_440 1049040_198 1049041_930 1049042_316
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر