کد خبر: 133627
A

ارسال تانک‌های T-80 ارتش‌ شوروری از انبارهای تسلیحاتی مسکو به سمت اوکراین /FILM

تانک T-80 یکی از تانک‌های ساخت دوران اتحادیه جماهیر شوروی به سمت جبهه شرق اوکراین ارسال شد

ارسال تانک‌های T-80 ارتش‌ شوروری از انبارهای تسلیحاتی مسکو به سمت اوکراین /FILM

به گزارش سرویس بین الملل سایت دیده بان ایران؛ تانک T-80 یکی از تانک‌های ساخت دوران اتحادیه جماهیر شوروی است که در انواع مختلف در کارخانه‌های تسلیحاتی روسیه و اوکراین ساخته شده است. 

ارتش روسیه آنقدر دچار کمبود تسلیحات شده که مجبور به استفاده از تانک های ساخت ۱۹۷۶میلادی شده است. این تانک عملکرد چندان موثری در جریان جنگ چچن نداشته است و کارشناسان رسانه‌های غربی نیز بر این پایه، عملکرد احتمالی آنها در جنگ اوکراین را ضعیف تحلیل می‌کنند. 

بنابر گزارش دیدبان ایران؛ این تانک تا زمان فروپاشی شوروی پیشرفته‌ترین تانک این کشور بود هرچند تانک ساده‌تر و ارزان‌تر تی-۷۲ همزمان با آن و در شمار بیشتری تولید می‌شد. تولید تی-۸۰ در سال ۱۹۹۲ پایان یافت. در آن زمان مقامات روسیه تصمیم گرفتند تنها تولید مدل ارتقایافته تی-۷۲ با عنوان تی-۹۰ را ادامه دهند. اما اوکراین به تولید گونه دیگری از تی-۸۰ با نام تی-۸۰یودی اقدام کرده که مهم‌ترین تفاوت آن استفاده از موتور سنتی‌تر و ساده‌تر دیزلی به جای موتور توربین گاز است.

به نظر می رسد حجم تلفات تانک در اوکراین بقدری بالا بوده که تانک های مستقر در پایگاه های روسی به سوی اوکراین گسیل شده اند.

 

volumeVideo: 1.52M | durationVideo: 00:00:20
کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر