کد خبر: 103495
A

پاپ در میان ویرانه‌های موصل+تصاویر

پاپ فرانسیس رهبر کاتولیک‌های جهان در سفر خود به عراق در مراسمی در کلیسای حوش البیعه در موصل گفت: خداوند خدای زندگی است و اجازه نداریم به نام خدا برادرانمان را بکشیم.

پاپ در میان ویرانه‌های موصل+تصاویر

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پاپ فرانسیس در جریان سفر به موصل در کلیسای حوش البیعه گفت: نشانه‌ها و آثار جنگ در شهر موصل کاملا واضح است و جای تأسف دارد که سرزمین تمدن‌ها در معرض این هجمه تروریستی قرار گرفته است

وی گفت: کاهش فاجعه‌بار تعداد مسیحیان در شهر موصل ناراحت کننده است. از خانواده‌های مسیحی می‌خواهم به موصل بازگردند و نقش حیاتی خود را ازسربگیرند.

پاپ فرانسیس با بیان اینکه صلح از جنگ قوی‌تر است گفت: کاهش تعداد مسیحیان در اینجا و خاورمیانه آسیب بزرگی به بافت اجتماعی وارد می‌کند. امید به آشتی همچنان وجود دارد.

وی گفت: به خاطر تمام قربانیان جنگ دعا می‌کنیم. برادری قوی‌تر از کشتار و صلح قوی‌تر از جنگ است. باید به خاطر تمام قربانیان با هم دعا کنیم و به نیایش بپردازیم تا بتوانیم در صلح و دوستی زندگی کنیم.

وی سپس به به شهر قرقوش در نینوا رفته و مورد استقبال گسترده مردمی قرار گرفت. شهر قرقوش در ۳۲ کیلومتری شرق موصل مرکز منطقه سهل نینوا و بزرگ‌ترین شهر مسیحی نشین عراق است.

 
 
 
 
 
 
 
 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر