کد خبر: 109765
A

گزارش تلویزیون TV Rain روسیه از گاف بزرگ کیهان/زن روس: شنیده بودم که روزنامه کیهان در ایران خبرهای دروغ منتشر می کند

مادر دختر روس که روزنامه کیهان مدعی شده بود دختری فلسطینی است: می دانستم حماس تصاویر دختران معصوم را برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی به عنوان قربانی جنگ معرفی می کنند. این طوری افکار عمومی را جریحه دار می کنند . بعداً درباره روزنامه کیهان شنیدم؛ شنیده بودم که روزنامه کیهان در ایران خبرهای دروغ منتشر می کند من به روزنامه کیهان پیام دادم که از عکس دختر من سو استفاده نکنند اما آنها توجه نکرده و حاضر به حذف عکس نشده واز من عذر خواهی هم نکردند

گزارش تلویزیون TV Rain روسیه از گاف بزرگ کیهان/زن روس:  شنیده بودم که روزنامه کیهان در ایران خبرهای دروغ منتشر می کند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ انتشار تصویر یک کودک در صفحه اول روزنامه کیهان در تاریخ۱۴۰۰/۰۲/۲۶ یعنی در روزهای جنگ غزه با واکنش برخی کاربران و فعالان فضای مجازی مواجه شده بود. 

همان زمان یک کاربر عرب در توییتر با اشاره به این موضوع مدعی شد: این دروغ را حماس منتشر کرده است.(اینجا) 

روزنامه کیهان در واکنش به انتقادها نسبت به گاف رسانه ای روز گذشته اش نوشت در ستون مخصوص خود به طنز نوشته بود: در صفحه اول کیهان دیروز تصویری از یک دختر خردسال چاپ شده و آمده بود این دخترک ضمن حملات وحشیانه صهیونیست‌ها به غزه همراه با خانواده خود به شهادت رسیده است!

گفتم: اینگونه اشتباهات در رسانه‌ها متداول است. آن تصویر و خبر مربوطه در اخبار صدا و سیما و برخی از خبرگزاری‌های معتبر آمده بود و کیهان نیز آن را پوشش داده بود.(اینجا) 

اما تلویزیون TV Rain روسیه به ابعاد دیگری از گاف بزرگ روزنامه کیهان پرداخته و مادر این کودک گفت و گو کرده است. مادر کودک روس در گفت و گو با این شبکه روسی  خبر داده؛ که با روزنامه کیهان تماس گرفته اما آنها حاضر به حذف تصویر کودک از وب سایت خود نشده و عذر خواهی نکرده اند. 

مادر دختر روس که روزنامه کیهان مدعی شده بود دختری فلسطینی است درباره سوء استفاده روزنامه حسین شریعتمداری به شبکه روسی گفته است: می دانستم حماس تصاویر دختران معصوم را برای تاثیر گذاری بر افکار عمومی به عنوان قربانی جنگ معرفی می کنند. این طوری افکار عمومی را جریحه دار می کنند. 

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ شبکه  TV Rain روسیه در مستندی که عبدی مدیا آن را  گزارش کرده است به موضوع تماس های زن روس برای حذف عکس دخترش پرداخه است؛ زن روس  در این مستند گفته  است: «شنیده بودم که روزنامه کیهان در ایران خبرهای دروغ و غیر واقعی منتشر می کند من به روزنامه کیهان پیام دادم که از عکس دختر من سوء استفاده نکنند اما آنها توجه نکرده و حاضر به حذف عکس نشده واز من عذر خواهی هم نکردند.»

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر