کد خبر: 97506
A

راز مونولیت جاجرود فاش شد +فیلم و عکس

تصاویری از مونولیت در تهران که در روستای نیک نامده بخش شمیرات به مونولیت نسبت داده شد. این موضوع مورد بررسی قرار گرفت

راز مونولیت جاجرود فاش شد +فیلم و عکس

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در پی انتشار تصاویری از مونولیت در تهران که در روستای نیک نامده بخش شمیرات به مونولیت نسبت داده شده بود،فرمانداری شمیرانات موضوع را مورد بررسی قرار داد.

سید مهدی ساداتی فرماندار شمیرانات ضمن تکذیب وجود مونولیت گفت:«در محدوده ای که ادعا شده مونولیت در آنجا دیده شده بود،اثری چنین شیء دیده نشده است.این موضوع توسط نهادهای مربوطه در فرمانداری مورد بررسی قرار گرفت و به این وسیله تکذیب می شود.»

تیرچوبی را مونولیت جا زدند

بر اساس اظهارات خبرنگاران؛ ظاهرا عکس منتشر شده از مونولیت فوتوشاپی بود که به جای تیر برق در عکس مونولیت کار کرده بودند.آنچه مسلم است افرادی با قرار دادن این تخته چوب بنایی به شکل عمودی اقدام به گرفتن عکس و با ایجاد ترفندهای فوتوشاپی اقدام به انتشار عکس مونولیت در تهران را کردند. 

 

مونولیت هایی که جهان را به بازی گرفت

این سازه مرموز و براق که تیتر جالب و دیدنی رسانه ها شده اولین بار 18 نوامبر در صحرای یوتای آمریکا توسط ماموران محیط زیست کشف شد و بعد از آن این سازه در کشور های بلژیک، اسپانیا، آلمان، کلمبیا ، لهستان ، رومانی و کلمبیا دیده شد و آخرین بار به تازگی در ایران در نیکنام ده جاجرود تهران یافت شد . این مونولیت کشف شده در ایران از یک طرف ناظر به کوه هاست و از طرف دیگر به دره مشرف است.⁣

این مونولیت که ارتفاع آن نیز سه متر است و مانند سایر مونولیت های فلزی دیده شده در نقاط دیگر جهان، از جنس استیل براق ساخته شده و روی این مونولیت فقط دو حرف Nو S که نشان دهنده شمال و‌جنوب اند، حکاکی شده است. ⁣

⁣هنوز اطلاعات دیگری از این سازه پر ماجرا در ایران دست نیست.

مونولیت (2)

اولین بار مونولیت کجا دیده شد؟

تا به حال هیچ کس مسئولیت این مونولیت ها را به عهده نگرفته اما این روزها ادعاهای مختلفی درباره نحوه ناپدید شدن این سازه‌ها مطرح شده است.

یک عکاس اهل کلرادو در گفت‌وگو با رسانه‌ها مدعی شد یک شب چهار مرد را دیده که به محل مونولیت یوتا آمدند و بدون این که اثری از خود بگذارند، این شی مرموز را با خود بردند. مقامات محلی کالیفرنیا نیز بعد از ادعای این عکاس اعلام کردند مونولیتی که در این منطقه ظاهر شده بود توسط گروهی از مردان جوان از بین رفته که شبانه پنج ساعت برای رسیدن به محل و برداشتن این مونولیت رانندگی کرده بودند.

مونولیت در جاجرود

ساخت مونولیت ها کار موجودات فضایی است؟

پس از این که این ادعاها مطرح شد یک گروه هنری مشهور به نام (The Most Famous Artist) مسئولیت ساخت و نصب مونولیت‌های یوتا و کالیفرنیا را برعهده گرفت و چند نمونه مشابه را هر کدام به قیمت 45 هزار دلار به فروش گذاشت اما پس از این که متوجه شدند این سازه به صورت دومینو وار در حال کشف در نقاط مختلف جهان است کناره گیری کرده و ابراز بی اطلاعی کردند.

گفتنی است که این مونولیت های اسرار آمیز در فیلم ادیسه فضایی که در سال 2001 ساخته شد نمادی برای نمایش تکامل انسان بود اما پس از ظاهر شدن در برخی نقاط جهان گمانه زنی ها نشان می دهد که این مونولیت ها کار دست موجودات فضایی است که در سراسر جهان تلاش می کنند 

منبع: خبرگزاری حوادث

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر