کد خبر: 99674
A

اسحاق جهانگیری: ادامه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم سران قوا بود

اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور روز گذشته در جریان روز ملی صادرات به تشریح سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت و گفت: در جلسه حضور سران تصمیم گرفته شد تا به نرخ 4200 تومان برگردد و در همین نرخ ثابت شود.

اسحاق جهانگیری: ادامه تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی تصمیم سران قوا بود

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ اسحاق جهانگیری، معاون اول رئیس‌جمهور  روز گذشته در جریان روز ملی صادرات به تشریح سیاست تخصیص ارز ۴۲۰۰ تومانی پرداخت و گفت: سال 92 که کار را شروع کردیم سه نرخ ارز وجود داشت. برخی طوری حرف می‌زنند که انگار اولین بار است این اتفاق در جمهوری اسلامی افتاده است. در دولت مهندس موسوی، 8 سال دلار به صورت دستوری 7 تومان بود.

در دولت آقای هاشمی یک نرخ 175 تومان، یک نرخ 300 تومان و یک نرخ آزاد وجود داشت. در دولت آقای خاتمی تا سال 80 تلاش کردیم که نرخ 300 تومان را حذف کنیم و بعد تک‌نرخی شد. در دوره آقای احمدی‌نژاد هم سه نرخ وجود داشت. اولین کار ما برداشتند نرخ 1224 تومان بود که ارز را دو نرخی و فاصله را کم کردیم. در سال 97 شرایطی ایجاد شد که دولت تصمیم گرفت ارز 4200 تومانی بدهد که این تصمیم برای چند ماه بود و در مرداد ماه همان سال افزایش داد و به 4400 تومان رسید اما بعداً و با جلسه حضور سران تصمیم گرفته شد تا به نرخ 4200 تومان برگردد و در همین نرخ ثابت شود.

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر