کد خبر: 100933
A

ایران قرارداد خرید واکسن روسی را امضا کرد/ کاظم جلالی: واکسن «اسپوتنیک وی» هیچگونه عوارضی ندارد

کاظم جلالی، سفیر ایران در روسیه اعلام کرد: قرارداد خرید و همچنین تولید مشترک واکسن روسی «اسپوتنیک وی» بین تهران و مسکو امضا شد و اولین محموله این واکسن تا 16 بهمن به ایران ارسال خواهد شد.

ایران قرارداد خرید واکسن روسی را امضا کرد/ کاظم جلالی: واکسن «اسپوتنیک وی» هیچگونه عوارضی ندارد

به گزارش دیده بان ایران؛ جلالی با بیان اینکه قرارداد خرید و تولید مشترک آن بین ایران و روسیه دیروز جمعه به امضا رسید ادامه داد: محموله دوم تا آخر بهمن و محموله سوم هم تا دهم اسفند ارسال می شود و همین روال هر دو هفته و یک ماه بین ما و روسیه برای ارسال محمولههای واکسن به داخل ایران ادامه خواهد یافت.

جلالی گفت: طرف روس و ما توافق کردیم که این واکسن در داخل ایران نیز به شکل مشترک تولید شود. در همین راستا طی 10 روز آینده هیاتی از وزارت بهداشت و درمان ایران به مسکو خواهند آمد و در این مورد مذاکراتی انجام خواهند داد.

سفیر ایران در روسیه از مردم کشورش خواست تا به ایمنی این واکسن اطمینان داشته باشند و افزود: واکسیناسیون گسترده در روسیه با «اسپوتنیک وی» چند ماه است که در حال انجام است و برخی مقامات روسیه نظیر وزیردفاع، همچنین نظامیان، کادر درمانی، معلمان و اساتید در این کشور پیشقراولان واکسیناسیون شده‌اند بنابراین دانشمندان و مقامات روس در ایمنی آن مطمئن هستند. از طرفی تاکنون حدود سه میلیون نفر این واکسن را در داخل روسیه تزریق کرده‌اند و تا الان هم هیچ گزارشی از عوارض در میان آنان اعلام نشده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر