کد خبر: 104220
A

آژانس دارویی اروپا: واکسن کرونا آسترازنکا ایمن و موثر است

در پی توقف واکسیناسیون کرونا با محصول دارویی شرکت آسترازنکا در برخی کشورهای اروپایی، آژانس دارویی اروپا اعلام کرد: نتیجه نهایی بررسی های ما این است که واکسن آسترازنکا ایمن و موثر است.

آژانس دارویی اروپا: واکسن کرونا آسترازنکا ایمن و موثر است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ در پی توقف واکسیناسیون کرونا با محصول دارویی شرکت آسترازنکا در برخی کشورهای اروپایی، آژانس دارویی اروپا اعلام کرد:  نتیجه نهایی بررسی های ما این است که واکسن آسترازنکا ایمن و موثر است.

این آژانس دارویی افزود: هیچ شواهدی مبنی بر ارتباط این واکسن با وقوع سکته در بیماران بدحال پیدا نکردیم.

در ادامه آمده است: مزایای واکسن آسترازنکا بیشتر از خطرات احتمالی آن است و ما شواهدی مبنی بر ارتباط استفاده از این واکسن با عوارض جانبی مثل لخته شدن خون پیدا نکردیم.

پیشتر مرگ یک شهروند اتریشی واکسینه شده با محصول شرکت آسترازنکا نقطه آغاز تردیده‌ها به خطرات احتمالی استفاده از این واکسن بود.

اتریش پس از مرگ یکی از شهروندانش استفاده از این نوع واکسن را به حالی تعلیق درآورد و کشورهایی دیگری چون نروژ و دانمارک نیز به دنبال گزارش لختگی خود در میان چند تن از شهروندانشان همین رویه را در پیش گرفتند.

جدا از کشورهای یاد شده هلند،‌ایرلند،‌آلمان، فرانسه، ایتالیا، اسپانیا و سوئد نیز اعلام کردند که به صورت موقت استفاده از واکسن آسترازنکا را متوقف می‌کنند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر