کد خبر: 104332
A

شناسایی ۷۰ بیمار کرونایی در فرودگاه و پایانه مسافربری اهواز

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز با اشاره به انجام بیش از ۲۵ هزار آزمایش کرونا از ابتدای تست گیری در فرودگاه و پایانه مسافربری شرق اهواز تاکنون گفت: در این مدت ۷۰ بیمار کرونایی شناسایی و از سفرشان جلوگیری شد.

شناسایی ۷۰ بیمار کرونایی در فرودگاه و پایانه مسافربری اهواز

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ امراله مردانی یکشنبه در گفت و گویی اظهار داشت: در ۲۴ ساعت گذشته چهار هزار تست رپید سریع و ۴۵۰ تست پی سی آر در مراکز نمونه گیری شرق اهواز انجام شد.

وی با بیان اینکه در تعطیلات چند روز اول عید، معمولا بار مراجعه به مراکز نمونه گیری کمتر می شود افزود: در ۲۴ ساعت گذشته یک هزار و ۴۷۰ تست در فرودگاه اهواز انجام شد که تست پنج مسافر مثبت بود همچنین در پایانه مسافربری شرق اهواز ۴۳۰ مورد نمونه گیری صورت گرفت که ۲ مورد آن مثبت بود.

رییس مرکز بهداشت شرق اهواز گفت: اکثر مردم به بهانه های مختلف به مراکز نمونه گیری مراجعه می کنند تا از سلامت خود آگاه شوند و به سفر بروند. بارها مشاهده شده عده ای برای اینکه به سفر بروند در برگه ثبت مشخصات خود به دروغ اعلام می کنند که علائمی همچون سردرد، تنگی نفس دارند تا از آنها تست گیری شود که کار درستی نیست.

وی ادامه داد: دورهمی های خانوادگی و رفت و آمدها در ایام تعطیلات عامل اصلی انتشار ویروس بوده و تاثیر زیادی در ابتلا به بیماری دارد لذا امیدواریم مردم این موضوع را جدی گرفته و پروتکل های بهداشتی را رعایت کنند.

مردانی به طرح شهید قاسم سلیمانی اشاره کرد و گفت: در این طرح یک تیم پزشکی به درب منزل بیمارانی که دارای علائم شدیدی هستند و نیاز به پزشک دارند مراجعه کرده و آنها را تحت نظر دارند.

وی عنوان کرد: کار تیم ها رهگیری در طرح شهید قاسم سلیمانی، انجام تست گیری از اطرافیان بیمار است و به طور مرتب با بیماران شناسایی شده در ارتباط هستند. در بحث حمایت از بیماران، بسته های حمایتی توسط بسیج و سپاه بین آنها توزیع می شود.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر