کد خبر: 106538
A

شناسایی سه مبتلا به کرونای آفریقای جنوبی و پنج مبتلای مشکوک به کرونای هندی

وزارت بهداشت از شناسایی سه نفر مبتلا به گونه‌ «آفریقای جنوبی»‌ ویروس کرونا و همچنین شناسایی پنج تبعه هندی مشکوک به کرونای هندی در جنوب کشور خبر دادند.

شناسایی سه مبتلا به کرونای آفریقای جنوبی و پنج مبتلای مشکوک به کرونای هندی

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ وزارت بهداشت از شناسایی سه نفر مبتلا به گونه‌ «آفریقای جنوبی»‌ ویروس کرونا و همچنین شناسایی پنج تبعه هندی مشکوک به کرونای هندی در جنوب کشور خبر دادند.

سعید نمکی، وزیر بهداشت، روز سه‌شنبه هفتم اردیبهشت‌ماه اعلام کرد گزارش مشاهده سه مورد ابتلای به ویروس آفریقای جنوبی کرونا در یکی از استان‌های جنوب کشور را دریافت کرده است.

نمکی گفت:‌ «در حال دنبال کردن آن با شیوه‌های مجدد آزمایش هستیم تا قطعی شود.» او اضافه کرد با وجود آگاهی از شیوع ویروس آفریقای جنوبی و برزیلی در کشورهای همسایه، «مکاتباتی برای منع ورود و خروج از کشورهای همسایه داشتیم که مسائل به خوبی دنبال نشد».

هم‌زمان استانداری بوشهر هم از شناسایی پنج تبعه هندی مبتلا به کرونا خبر داد.معاون سیاسی و امنیتی استانداری اشاره کرد این افراد در یکی از مراکز اقامتی استان شناسایی شدند که ابتلای آن‌ها به نوع جدید کرونا در دست بررسی است.

به گزارش دیده بان ایران؛ وزیر بهداشت هشدار داده «صدای پای ویروس جهش‌یافته هندی» شنیده شده است، این در حالی است که طی روزهای اخیر مقام‌های حوزه بهداشت گفته بودند امکان ورود این‌گونه ویروس به کشور وجود دارد. کارشناسان خواستار محدودیت جدی در سفرها و لغو سریع پروازهای هند شده بودند.

پیشتر رییس مرکز روابط عمومی وزارت بهداشت اعلام کرد به دلیل قیمت و کمبود کیت‌های آزمایشی خاص ویروس جهش‌یافته در هند، امکان تشخیص آن برای همه در ایران وجود نخواهد داشت.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر