کد خبر: 108046
A

بهترین موقع برای دوش گرفتن چه زمانی است؟

یکی از مسائل مهمی که شاید دانستن آن برای ما مهم باشد، زمان مناسب برای دوش گرفتن است.

بهترین موقع برای دوش گرفتن چه زمانی است؟

به گزارش دیده بان ایران؛ عادات دوش گرفتن اغلب برای افراد مختلف متفاوت و مخصوص خود آن‌هاست؛ اما برخی نکات جهانی در این زمینه وجود دارد که می‌توان از آن‌ها پیروی کرد.

بر اساس اعلام پزشک زیبایی، دکتر رخا تیلور بهترین زمان برای دوش گرفتن شب هنگام است، اما علت آن چیست؟

نظرات متفاوتی امروزه در خصوص این مسئله وجود دارد؛ اما اهمیت دوش گرفتن همچنان از اجماعی گسترده برخوردار بوده؛ هرچند ممکن است مردم دارای نظرات متفاوتی برای تمیز کردن خود در طول روز باشند.

تیلور در این خصوص می‌گوید: اعتقاد بر این است که دوش گرفتن در شب برای سلامتی پوست شما به دلایل مختلف بهتر است. یکی از مزایای اصلی آن این است که پوست را پیش از رفتن به خواب تمیز می‌کند.

او در این خصوص می‌گوید: با این کار، کثیفی‌های هوا که شامل میکروب، آلودگی و گرد و غبار می‌شود و می‌تواند در طول روز در کنار عرق بر روی بدن جمع شود را پاک می‌کنید. با دوش گرفتن در شب، شما پوست خود را پیش از رفتن به خواب پاک می‌کنید و به پوست خود فرصت می‌دهید تا خود را در طول شب بازسازی کند.

او اظهار کرد: علاوه بر این، به دلیل اینکه دوره‌ای که ما خواب هستیم، برای بازسازی پوست مفید است، مطمئن شوید که شما پوستی تمیز دارید تا این مسئله به اطمینان یافتن از مسدود نشدن منافذ پوستی کمک می‌کند.

او همچنین اعلام کرد امید است این کار از بروز جوش‌های سرسفید و جوش‌های سرسیاه جلوگیری کند.

سایر فواید سلامتی استحمام قبل از رفتن به رختخواب

شواهد نشان می‌دهد یک دوش آب گرم  یا حمام قبل از خواب می‌تواند به روند خواب کمک کند. این مسئله همچنین کلید یافته‌های یک پژوهش است که در مجله علمی «Sleep Medicine Reviews» منتشر شده است.

بر اساس این گزارش، محققان مطالعاتی را روی هزاران پژوهشی انجام دادند که با دوش گرفتن با آب گرم یا داغ با بهبود کیفیت خواب مرتبط بود.

آن‌ها دریافتند بهترین زمان برای دوش گرفتن، یک یا دو ساعت پیش از زمان رفتن به رختخواب است، همچنین در پژوهشی که با همکاری مرکز علوم بهداشتی UT (UT Health Science Center) و دانشگاه کالیفرنیای جنوبی روی ۵۳۲۲ پژوهش به انجام رسید، محققان به این نتیجه رسیدند دوش گرفتن یک الی دو ساعت پیش از خواب به تنظیم ساعت بیولوژیکی بدن کمک می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر