کد خبر: 108219
A

پیام طبرسی: شرایط تهران پایدار نیست/ سفرهای تابستانی می تواند موج جدیدی را ایجاد کند/ برداشتن ماسک برای ما زود است

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری گفت: رداشتن ماسک برای ما زود است. زمانیکه حدود ۷۰ درصد جمعیت ما واکسینه شوند می توانیم ماسک ها را برداریم. در یک ماه اخیر واکسیناسیون در کشور ما سرعت خوبی گرفت و به صد و ۶۱ هزار نفر رسید .بر اساس پیش بینی های وزارت بهداشت این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر در روز خواهد رسید.

پیام طبرسی:  شرایط تهران پایدار نیست/ سفرهای تابستانی می تواند موج جدیدی را ایجاد کند/ برداشتن ماسک برای ما زود است

به گزارش دیده بان ایران؛ پیام طبرسی، رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری درباره وضعیت شیوع کرونا در کشور گفت: شیب نزولی برای این موج در کشور آغاز شده است و این هم طبیعی است چون هر موج حدود دو ماه طول می کشد و موج چهارم هم از اول فروردین آغاز شد و به نظر می رسد اواخر اردیبهشت فاز نزولی بنشیند. در تهران پیش از این هم فاز نزولی شده بود ولی در چند روز اخیر با افزایش آمار ورودی های سرپایی و بستری مواجه شده ایم که می تواند به دلیل گردهمایی ها و مسافرت های عید فطر باشد. البته این افزایش خیلی چشمگیر نبوده است و امیدواریم دوباره این شیب نزولی ادامه پیدا کند.

 

وی خاطرنشان کرد: شرایط تهران پایدار نیست. انتخابات در پیش است و بحث کمپین های انتخاباتی مطرح است ضمن اینکه سفرهای تابستانی پیش روست که می تواند موج جدیدی را ایجاد کند. امیدواریم با انجام واکسیناسیون هیچ موج جدیدی ایجاد نشود.

 

 

عضو کمیته علمی مقابله در اشاره به درگیری تمامی گروه های سنی با بیماری کرونا خاطرنشان کرد: مشخصه موج چهارم کرونا در کشور این بود که همه گروه های سنی درگیر این بیماری شدند. ولی متاسفانه مرگ و میر بیشتر مربوط به افراد مسن و بیماران زمینه ای بود. اگرچه جوانانی را هم به خاطر این بیماری از دست دادیم. باید حتما توجه کنیم کرونا سن و فرد نمی شناسد می توان گفت که ابتلاء فرد مسن با بیماری زمینه ای خطر بیشتری خواهد داشت اما نمی‌توان گفت افراد جوان هم هیچ ریسکی ندارند بنابراین باید در وهله اول از خودمان مراقبت کنیم تا ان شاء الله بتوانیم با واکسیناسیون جلوی بیماری را بگیریم.

 

وی اشاره کرد: فینال جام حذفی فوتبال باشگاه های انگلستان با حضور تماشاگر و بدون ماسک و فاصله فیزیکی برگزار شد و این نشان می دهد اگر واکسیناسیون به درجه خوبی برسد؛ محدودیت ها را رعایت کنیم تا ویروس از چرخش بیفتد می توانیم به زندگی عادی برگردیم.

 

طبرسی خاطرنشان کرد: برداشتن ماسک برای ما زود است. زمانیکه حدود ۷۰ درصد جمعیت ما واکسینه شوند می توانیم ماسک ها را برداریم. در یک ماه اخیر واکسیناسیون در کشور ما سرعت خوبی گرفت و به صد و ۶۱ هزار نفر رسید .بر اساس پیش بینی های وزارت بهداشت این تعداد به ۵۰۰ هزار نفر در روز خواهد رسید. واکسن های جدید هم رسیده است و امید وزارت بهداشت این است که تا اوایل تیرماه واکسیناسیون بالای ۶۰ سال به اتمام می رسد.اگر بتوانیم به واکسیناسیون بالای ۶۰ سال و بیماری های زمینه ای برسیم درصد عمده ای از مرگ و میر کم می شود تا به واکسیناسیون عمومی با تولید واکسن های ایرانی برسیم. اگر مرحله تعویض دولت موجب اختلال در این روند نشود امیدوارم بتوانیم تا پایان سال ۱۴۰۰ همه مردم را واکسینه کرده باشیم و تا پایان تابستان به جایی برسیم که بچه ها بتوانند از ابتدای مهرماه به صورت حضوری در مدرسه حاضر شوند.

 

رئیس بخش عفونی بیمارستان مسیح دانشوری بازه زمانی تزریق واکسن پس از بهبودی را ۳ تا ۶ هفته عنوان کرد و گفت: آزمایش خاصی هم نیاز ندارد. اگر فردی پس از بهبودی علائمی ندارد یک ماه صبر کند و بعد واکسن تزریق کند. بیماران زمینه ای حتما باید واکسن تزریق کنند.

 

وی درباره واکسن برای مادران باردار گفت: در هیچ کدام از مطالعات صورت گرفته تا به حال ماردران باردار وارد نشده اند. تنها واکسنی که به مادران باردار تزریق شده و عوارض نداشته فایزر بوده است و واکسنهای دیگر برای مادران باردار تست نشده است به همین دلیل آنها در هیچ یک از دستورالعمل ها جزو دسته ای نیستند که واکسن را دریافت کنند. مادران باردار جزو یکی از گروه های پرخطر هستند و متاسفانه مرگ و میر و عوارض نا مطلوب هم در بین آنها زیاد است و باید فکری برای محافظت از آنان انجام شود. زنان باردار باید از تردد و دورهمی به جد دوری کنند. آنها باید ماسک بزنند و شرایط را رعایت کنند.

 

طبرسی خاطرنشان کرد: کودکان هم به کرونا مبتلا می شوند ولی معمولا شدید نیست.

منبع: همشهری

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر