کد خبر: 109535
A

کمیته اپیدمیولوژی کرونا: حداکثر فاصله بین دوز اول و دوم واکسن کرونا نباید بیش از ۴۲ روز باشد در غیر این صورت واکسن اول تقریبا بی اثر می شود

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ درباره حداکثر فاصله بین دو دوز واکسن کرونا گفت: طبق تحقیق انجام شده در CDC آمریکا روی واکسن های تولید غرب این فاصله نباید بیش از ۴۲ روز باشد، در غیر این صورت واکسن اول تقریبا بی اثر و تزریق واکسن باید مجددا به عنوان دوز اول شروع شود.

کمیته اپیدمیولوژی کرونا: حداکثر فاصله بین دوز اول و دوم واکسن کرونا نباید بیش از ۴۲ روز باشد در غیر این صورت واکسن اول تقریبا بی اثر می شود

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ درباره حداکثر فاصله بین دو دوز واکسن کرونا توضیح داد.

سوری رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ در پاسخ به این سوال‌که حداکثر فاصله بین دو دوز واکسن کرونا چقدر می تواند باشد، بیان کرد: با عنایت به وقفه ایجاد شده غیرقابل پرهیز در ادامه واکسیناسیون برای تزریق دوز دوم واکسن کرونا، این سوال در جامعه در حال چرخش بوده که پاسخ آن برای رفع ابهام مردم ضروری است.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ در ایران ادامه داد: طبق تحقیق انجام شده در CDC آمریکا روی واکسن های تولید غرب این فاصله نباید بیش از ۴۲ روز باشد، در غیر این صورت واکسن اول تقریبا بی اثر و تزریق واکسن باید مجددا به عنوان دوز اول شروع شود.

سوری ادامه داد: پاسخ این سوال در باره واکسن های چینی و روسی و ایرانی را نمی‌دانیم ولی احتمالا همین قاعده برای واکسن های دیگر هم کمابیش مصداق دارد.

رئیس کمیته کشوری اپیدمیولوژی کووید ۱۹ درباره زمان دوز دوم واکسن‌ آسترازنکا انگلیسی که از کره جنوبی وارد ایران شده است، بیان کرد: البته آسترازنکا حداکثر زمان ترزیق بعد از دوز اول را ۱۲ - ۱۱ هفته اعلام کرده است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر