کد خبر: 111384
A

واکسن کرونای «جانسون اند جانسون» ایمنی طولانی‌تر و در برابر ویروس هندی محافظت بیشتر ایجاد می‌کند

نتایج بررسی‌های تازه نشان می‌دهد که واکسن «جانسون اند جانسون» با ایجاد ایمنی هشت ماهه، در برابر ویروس دلتا محافظت کافی در بدن ایجاد می‌کند.

واکسن کرونای «جانسون اند جانسون» ایمنی طولانی‌تر و در برابر ویروس هندی محافظت بیشتر ایجاد می‌کند

به گزارش سایت دیده بان ایران خبرگزاری رویترز نوشت، رئیس مرکز تحقیق و توسعه واکسن جانسون اند جانسون روز جمعه، ۱۱ تیر، در بیانیه‌ای خبر داد که بررسی‌های هشت ماهه این مرکز نشان می‌دهد که این واکسن تک‌دُز، یک واکنش آنتی‌بادی خنثی‌کننده قوی در بدن ایجاد می‌کند که در طول زمان نه‌ تنها ضعیف نمی‌شود، بلکه موجب افزایش بهبودی در گذر زمان می‌شود.

بنا بر اعلام جانسون اند جانسون، یک دز از واکسن کرونای این شرکت هم یک آنتی‌بادی پایدار در بدن ایجاد می‌کند و هم سلول‌های ایمنی به نام سلول‌های «تی» در بدن تولید می‌کند که هشت ماه دوام دارند.

دَن باروش، استاد دانشگاه هاروارد نیز در مطالعه‌ای که او و همکارانش بر روی ۲۰ داوطلب در مراحل اولیه آزمایش فاز یک و دو واکسن جانسون اند جانسون انجام داده‌اند، نتایج مشابه را تایید کرده است.

تحقیقات این تیم بر روی تاثیر این واکسن بر روی ویروس جهش‌یافته هندی و آفریقایی هم نشان می‌دهد که با توجه به آنتی‌بادی‌های قوی خنثی‌کننده در واکسن جانسون اند جانسون، توانایی غیرفعال کردن یک ویروس را قبل از تکثیر دارد.

پیشتر شرکت‌های مدرنا و فایزر اعلام کرده بودند که واکسن‌های آن‌ها که به صورت دو دز تزریق می‌شود، ایمنی شش ماهه ایجاد می‌کند.

این در حالی است که محققان دانشگاه واشینگتن اوایل این هفته اعلام کردند که مطالعات آنها درباره داوطلبان واکسینه‌شده نشان می‌دهد که ایمنی ایجادشده توسط واکسن‌ها باید بسیار بیشتر از این باشد.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر