کد خبر: 111580
A

با ۵ خاصیت گیلاس آشنا شوید؟

بسته به نژاد، اندازه و رنگ، نوع گیلاس ممکن است متفاوت باشد اما تمامی گیلاس‌ها از صورتی تا قرمز محتوای مواد مغذی تقریباً یکسان است.

با ۵ خاصیت گیلاس آشنا شوید؟

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ به نقل از اسپوتنیک، خوردن گیلاس روند خواب را عادی می‌کند، قدرت بینایی و هضم و عملکرد مغز را بهبود می‌بخشد و به مقابله با گرفتگی عضلات و درد کمک می‌کند.

بسته به نژاد، اندازه و رنگ، نوع گیلاس ممکن است متفاوت باشد اما تمامی گیلاس‌ها از صورتی تا قرمز محتوای مواد مغذی تقریباً یکسان است. گیلاس شامل ویتامین‌های E، C، B۳، B۴، B۵ و همچنین مواد معدنی: آهن، پتاسیم، منیزیم، کلسیم، فسفر است.

ایرینا مالتسوا، متخصص تغذیه در روسیه در مقاله‌ای می‌نویسد: هر نوع توت با رنگ تیره به عنوان مثال گیلاس، حاوی مواد مغذی گیاهی مفید، پلی فنول است که اگر در حد متوسط ​​مصرف شود، بدن را از اثرات مخرب رادیکال‌های آزاد و در نتیجه از پیری محافظت می‌کند.

گیلاس حاوی مقدار زیادی آنتوسیانین است که یک آنتی اکسیدان قوی است. این مواد با جلوگیری از رشد بافت‌های تومور در بدن، عملکرد پیشگیرانه از ایجاد تومور در بدن را ایجاد می‌کند.

آنتی‌سیانین موجود در گیلاس شامل ترکیباتی است که در برابر عوامل و ریسک فاکتور‌های سرطان پوست مثل رادیکال‌های آزاد مخرب مقابله می‌کند.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر