کد خبر: 111917
A

شرکت فایزر به دنبال تزریق دوز سوم واکسن برای افزایش ایمنی است

شرکت‌های داروسازی «فایزر» و «بایون تک» برای تزریق دوز سوم و تقویتی واکسن کرونای خود درخواست مجوز کردند.

شرکت فایزر به دنبال تزریق دوز سوم واکسن برای افزایش ایمنی است

به گزارش دیده بان ایران؛ این دو شرکت تاکید کرده‌ اند که تا ۶ ماه پس از تزریق دوز دوم واکسن کووید-۱۹ آنها، ایمنی به طور کامل وجود دارد، اما می‌خواهند با تزریق دوز سوم و تقویتی ایمنی واکسن‌ کرونای خود را افزایش دهند.

بر اساس نتایج اولین تحقیق انجام‌شده در خصوص تزریق دوز سوم و تقویتی واکسن کرونا مشخص شد میزان آنتی‌ بادی در بدن با تزریق دوز سوم به اندازه زیادی بیشتر می‌ شود. داده های این مطالعه نشان داد که تزریق دوز سوم واکسن کرونا میزان آنتی بادی را در بدن پنج تا ۱۰ برابر افزایش می دهد.

این دو شرکت داروسازی در یک بیانیه مشترک اعلام کردند که تا ۶ ماه پس از تزریق دومین دوز واکسن کرونا آنها، ایمنی در برابر بیماری کووید- ۱۹ با روند سخت و طولانی همچنان پابرجاست، اما بعد از این مدت باید منتظر کم شدن تاثیر واکسن و نیز پیدایش سویه‌ های دیگر این ویروس بود. به همین دلیل باید سومین تزریق واکسن کرونا  بین ۶ ماه تا یک سال پس از واکسیناسیون کامل انجام گیرد.

شرکت آمریکایی فایزر اصرار دارد که تزریق واکسن کرونا باید سالانه مانند واکسن آنفلوانزا انجام شود. در همین حال شرکت آلمانی بایونتک نیز سرگرم فعالیت بر روی ساخت یک ماده دارویی جدید مخصوص نوع دلتای ویروس کروناست. اولین نمونه این دارو در مرکزی در شهر «ماینز» در آلمان تولید می‌ شود.

با این حال بلافاصله پس از انتشار درخواست شرکت های فایزر و بایون تک برای دریافت مجوز تزریق دوز سوم واکسن کرونا، رسانه های آمریکایی با انتشار اطلاعیه ای  از بنگاه دارویی و وزارت بهداشت آمریکا اعلام کردند: افرادی که به طور کامل واکسینه شده‌اند، فعلا نیازی به تزریق دوز سوم ندارند.

در این اطلاعیه آمده است در صورتی که از نظر علمی اثبات شود تزریق دوز سوم واکسن کرونا لازم است، آمادگی برای انجام آن وجود دارد. مقامات بهداشتی و دارویی آمریکا در حال بررسی این موضوع هستند و اعلام کرده‌ اند که در جریان تحقیقات خود تنها به اطلاعات شرکت‌ های دارویی بسنده نخواهند کرد.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر