کد خبر: 111991
A

طرز تهیه پاناکوتا دسر مشهور ایتالیایی در جهان

پاناکوتا (انگلیسی: Panna cotta‎) یک نوع دسر ایتالیایی است که با خامه و ژلاتین در داخل قالب تهیه می شود. این دسر با قهوه، وانیل و دیگر انواع افزودنی ها طعم داده می شود. واژه پاناکوتا در زبان ایتالیایی به معنی خامه پخته شده است. در اینجا قصد داریم طرز تهیه پاناکوتا را به شما آموزش دهیم.

طرز تهیه پاناکوتا دسر مشهور ایتالیایی در جهان

به گزارش دیده بان ایران؛ پاناکوتا (انگلیسی: Panna cotta‎) یک نوع دسر ایتالیایی است که با خامه و ژلاتین در داخل قالب تهیه می شود. این دسر با قهوه، وانیل و دیگر انواع افزودنی ها طعم داده می شود. واژه پاناکوتا در زبان ایتالیایی به معنی خامه پخته شده است. در اینجا قصد داریم طرز تهیه پاناکوتا را به شما آموزش دهیم.

فوت و فن تهیه دسر ایتالیایی پاناکوتا

دوتا از مهمترین مشکلاتی که هنگام تهیه این دسر ایتالیایی ممکن است با آن مواجه شوید شامل: بریدن شیر هنگام اضافه کردن ژلاتین و دیگری گلوله گلوله شدن ژلاتین در پاناکوتاست. به همین دلیل توصیه می‌کنیم برای تهیه حتما زیر شیر را بر روی حرارت کم گاز قرار داده و یواش یواش ژلاتین را هم زده تا به درستی با شیر ترکیب شوند.

مواد لازم برای تهیه پاناکوتا

  • 200 میلی‌لیتر خامه صبحانه
  • ⅓ پیمانه شیر
  • ¼ پیمانه شکر
  • ¼ قاشق چایخوری وانیل
  • 1 قاشق چایخوری پودر ژلاتین

 

طرز تهیه پاناکوتا

ابتدا  ¼ پیمانه آب سرد درون یک کاسه بریزید و پودر ژلاتین را روی آب بپاشید.   10 دقیقه صبر کنید تا پودر ژلاتین درون آب به شکل اسفنجی دربیاید.

ژلاتین را روی حرارت غیر مستقیم درون آب حل کنید. شیر را درون یک قابلمه با گنجایش مناسب بریزید و خامه را به آن اضافه کنید.

وانیل و شکر را به مواد اضافه کنید و قابلمه را روی حرارت ملایم قرار دهید. با همزن دستی دائما مواد را هم بزنید تا زمانی که حباب‌های ریزی در کناره‌های قابلمه ایجاد شود.

دقت داشته باشید که شیر و خامه اصلا نباید به جوش بیاید. در این مرحله ژلاتین را به مواد اضافه کنید و با همزن دستی مخلوط کنید.   وقتی این حباب‌های ریز روی شیر ایجاد شد حرارت را خاموش کنید.   

مواد را از یک صافی رد کنید. سپس پاناکوتا را درون قالب، لیوان یا ظروف رمکین بریزید و برای حداقل 4 ساعت درون یخچال بگذارید تا خودش را بگیرد. بعد از این مدت زمان پاناکوتاها را از قالب دربیاورید و با سس شکلات یا انواع سیروپ تزیین کنید.

منبع: Italian Desserts

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر