کد خبر: 112059
A

زالی: بستری مبتلایان به کرونا در تهران از مرز ۶۰۰۰ بیمار گذشت

فرمانده ستاد عملیات مدیریت بیماری کرونا در کلانشهر تهران، با بیان اینکه تعداد بستری در استان تهران از مرز ۶۰۰۰ بیمار گذشت، گفت: در حال حاضر ما حدود ۸۹ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال‌مان در استان تهران واکسینه شده‌اند و از فردا هم واکسیناسیون نوبت دوم ارائه دهندگان خدمات سلامت آغاز می شود.

زالی: بستری مبتلایان به کرونا در تهران از مرز ۶۰۰۰ بیمار گذشت

به گزارش دیده بان ایران؛ علیرضا زالی، درباره آخرین وضعیت کرونا در تهران، گفت: متاسفانه ما دیروز از مرز ۶۰۰۰ بیمار بستری گذشتیم. در حال حاضر تعداد بیماران بستری در تهران ۶۲۴۶ بیمار است که قریب به ۲۱۴۳ بیمارمان اکنون در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند و حدود ۱۱۰۰ بیمار جدید در ۲۴ ساعت گذشته در استان تهران بستری کرده‌ایم. تعداد ترخیصی‌هایمان هم ۹۰۰ بیمار در ۲۴ ساعت گذشته بوده است.

وی با بیان اینکه حدود ۱۳ هزار و ۸۰۰ بیمار سرپایی هم در بخش بهداشت و هم در بخش درمان به ما مراجعه کرده اند، افزود: اگر در تهران به اندازه کافی به ما واکسن دهند، در سرعت واکسیناسیون هیچ مشکلی نداریم. در حال حاضر ما حدود ۸۹ درصد جمعیت بالای ۷۰ سال‌مان در استان تهران واکسینه شده‌اند. گروه‌های هدف‌مان مانند بیماران خاص‌مان هم واکسیناسیون‌شان انجام شده است.

زالی ادامه داد: از فردا یک برنامه جدیدی برای گروه ارائه‌دهندگان خدمات‌مان شامل پزشکان و پرستاران داریم که نوبت دوم واکسیناسیون آنها آغاز می‌شود که باید از فردا انجام دهیم. البته در تهران برنامه‌هایمان بسیار متراکم است. زیرا ۴۳ درصد از کل تیم پزشکی کشور در تهران مستقرند و تیم‌های واکسیناسیون‌مان برای انجام حجم قابل توجهی از واکسیناسیون نوبت دوم گروه‌های هدفمان که باید واکسیناسیون‌ دور دوم‌شان را انجام دهند، از فردا کار را  شروع می‌کنند./ ایسنا

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر