کد خبر: 112716
A

هشدار یک پزشک درباره تداوم پیک های کرونایی در کشور/ هادی یزدانی: پنج روز تعطیلی هیچ دَردی را دوا نمی کند

کارشناس حوزه سلامت گفت: در کشورهایی که واکسیناسیون تقریبا کامل انجام شد دیده می‌شود که عملا نرخ ابتلا بالا به وسیله سویه دلتا بالا رفت ولی در این کشور‌ها میزان مرگ و میر بالا نرفت. این نشان‌دهنده آن است که واکسن‌ها لااقل در کاهش میزان مرگ و میر موفق بوده اند. اگر وضعیت فعلی کشور که هیچ گونه رعایتی توسط مردم انجام نمی‌شود و وضعیت کشور رها شده است ادامه پیدا کند این پیک گسترده‌تر می‌شود و امکان دارد این پیک به پیک بعدی متصل شود.

هشدار یک پزشک درباره تداوم پیک های کرونایی در کشور/ هادی یزدانی: پنج روز تعطیلی هیچ دَردی را دوا نمی کند

به گزارش دیده بان ایران، هادی یزدانی پزشک و کارشناس حوزه سلامت درباره تصمیم ستادملی مبارزه با کرونا در خصوص تعطیلی دو استان تهران و کرج کشور گفت: «5 روز تعطیلی در این بیماری فایده و معنایی ندارد. یک زمانی 14 روز قرنطینه اعلام می‌شود این به اندازه یک دوره‌ای کمون بیماری است که منطقی و مفید است ولی این تعطیلی‌های چند روزه باعث گسترش سفرها و چرخیدن بیشتر ویروس می‌شود.

پس این تصمیم هیچ مبنایی ندارد مگر اینکه با این ایجاد این تعطیلی کامل یک قرنطینه سفت و سخت مدل ووهانی در نظر گرفته شود که بار بیمارستان‌ها کم شود که آن هم در بدو اجرا هیچ پیامدی ندارد. این تصمیم هیچ مبنای علمی و مدیریتی ندارد. مگر اینکه بحران آنقدر در تهران زیاد باشد که بدین وسیله بخشی از جمعیت از تهران خارج شود و مراودات کمتر بشود.

در کشورهایی که واکسیناسیون تقریبا کامل انجام شد دیده می‌شود که عملا نرخ ابتلا بالا به وسیله سویه دلتا بالا رفت ولی در این کشور‌ها میزان مرگ و میر بالا نرفت. این نشان‌دهنده آن است که واکسن‌ها لااقل در کاهش میزان مرگ و میر موفق بوده اند. اگر وضعیت فعلی کشور که هیچ گونه رعایتی توسط مردم انجام نمی‌شود و وضعیت کشور رها شده است ادامه پیدا کند این پیک گسترده‌تر می‌شود و امکان دارد این پیک به پیک بعدی متصل شود. پیش‌بینی‌ها این است که تا پایان سال 2 الی 3 پیک دیگر در کشور وجود داشته باشد ولی در شرایط فعلی عملا مدیریتی برای پیک اخیر انجام نشده است.حتی به نسبت پیک‌های قبلی یک رهاشدگی بیشتری در مدیریت پیک کشور دیده می‌شود.»/ افتاب یزد

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر