کد خبر: 113659
A

۴ خاصیت بی نظیر آب زرشک در فصل تابستان/از درمان قطعی چربی خون تا روشن کننده پوست صورت

استفاده از زرشک و آب زرشک به قدیم الایام می رسد که پزشکان سنتی گذشته به دلیل توصیه خود به اشخاص آن زمان سعی در معالجه بسیاری از امراض داشته اند که انسانها امروزه نیز بی بهره نیستند. اما نکته مهم طرز تهیه آن و زمان مصرف است؛ در افرادی که بیماری های کلیه دارند مصرف آن در صبح تجویز شده؛ نحوه تهیه و زمان مصرف را در این گزارش شرح داده ایم

 ۴ خاصیت بی نظیر آب زرشک در فصل تابستان/از درمان قطعی چربی خون تا روشن کننده پوست صورت

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ استفاده از زرشک و آب زرشک به  قدیم  الایام می رسد که پزشکان سنتی گذشته به دلیل  توصیه خود به اشخاص آن زمان سعی در معالجه بسیاری از امراض داشته اند که انسانها امروزه نیز بی بهره نیستند.

معمولاً هر وقت که بحث از آب زرشک به میان می آید در ذهن افراد بطری های آماده آب زرشک که بر روی برچسب آن نوشته شده آب زرشک طبیعی تداعی می شود، وقتی با دقت به برچسب که باید نشانگر سلامت محصول باشد دقت کنیم متوجه می شویم که محصولی که قرار است مصرف کنیم طبیعی نبوده و حتی حاوی نگهدارنده های شیمیایی که خود آنها برای دستگاه گوارش مضر هستند می باشد.

وقتی صحبت از طبیعی بودن محصولی به میان می آید باید خود دست به کار شد و آن را آماده و مصرف کرد.

نکاتی که باید در مورد آب زرشک توجه کرد این است که ابتدا باید زرشک مخصوص آبگیری که ازخانواده زرشک قرمز (زرشک پلویی) است را انتخاب کرد، این نوع زرشک دارای مشخصاتی است مانند جثه ای نسبتاً بزرگتر از زرشک قرمز ، دارای رنگ آلبالویی تیره و حاوی هسته که معمولاً این نوع زرشک به "زرشک سیاه” معروف است، زرشک سیاه را می توان در بسیاری عطاری ها که هم به صورت تازه و خشک ارائه می شود و در تمام فصول سال موجود است را خریداری کرد، در ادامه به خواص درمانی و همچنین طرز تهیه آب زرشک طبیعی اشاره ای خواهیم داشت.

 

خواص درمانی

 

-    تقویت سیستم ایمنی بدن

-    حاوی مقادیر قابل توجهی ویتامین ث

-    تصفیه کننده خون

-    تنظیم فشارخون

-    کنترل قند خون

-    پایین آورنده چربی خون

-    پایین آوردن اوره

-    شستشوی کبد و کلیه

-    بهترین دوست کبد و پوست

-    روشن کننده پوست صورت

-    بهترین در درمان آفت دهان

-    مفید در درمان جوش صورت و بدن

-    بهبود گوارش و کوچک کننده شکم

-    مفید در درمان سنگ کیسه صفرا

-    رفع عطش (بهترین برای افرادی که بیش از اندازه به آب احساس نیاز می کنند )

-    بهترین جایگیزین برای قرص متفورمین

 

 آب زرشک

 

طرز تهیه و روش مصرف آب زرشک

 

برای تهیه آب زرشک طبیعی از دو روش می توانید استفاده کنید.

 

روش اول:

 

مقدار 250 گرم زرشک سیاه  را پس از تهیه و پاکسازی با آب سرد به صورت ملایم بشویید. سپس آنرا داخل ظرفی غیر فلزی با 6 تا 8 لیوان آب خیس کرده و پس از مدت 24 ساعت مخلوط را داخل مخلوط کن ریخته هم بزنید.

مخلوط بدست آمده که حاصل خرد شدن کامل زرشک سیاه است را با استفاده از پارچه صاف کرده و به بطری های شیشه ای جهت نگهداری منتقل کنید.

 

روش دوم:

 

برای تهیه 4/5 لیتر آب زرشک، یک کیلو گرم زرشک آبگیری خریداری نموده و آن را با آب سرد بشوئید و آبکش نمائید.

 

سپس مقدار آب ذکر شده را بر روی شعله گاز قرار می دهید تا به نقطه جوش برسد و سپس آن را از روی شعله بردارید و زرشک های شسته شده را داخل آن بریزید.

(توجه داشته باشید که به هیچ وجه نباید زرشک را درون آب ریخته و بر روی شعله قرار داد؛ زیرا علاوه بر از بین رفتن خواص زرشک، مزه آن هم به تلخی میزند.)

بعد از آنکه زرشک ها را درون آب جوش ریختید درب قابلمه را گذاشته و پس از سرد شدن درون یخچال بگذارید و تا 24 ساعت صبر کنید.

پس از سپری شدن زمان مورد اشاره؛ آب زرشک غلیظ و گوارای شما آماده است و می بایست پس از صاف کردن آن با آبکش و گرفتن آب تفاله زرشک ها, آن را درون یخچال نگهه دارید و هر زمان که خواستید مقداری از آن را نوش جان کنید.

نکات مهم

*    برای افرادی که مبتلا به سرفه های خشک هستند مضر است.
*    بهتر است هر روز صبح ناشتا ترجیحاً قبل از طلوع آفتاب یک لیوان و شب موقع خواب نیز یک لیوان میل نمایید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر