کد خبر: 114204
A

آیا در هفته جاری آمار روزانه فوتی های کرونا به ٨٠٠نفر می رسد؟

صادق نیت، رییس بیمارستان امام خمینی تهران گفت: اگر پروتکل ها رعایت نشود، کشته‌های کرونا به بیش از ۸۰۰ نفر می‌رسد. ۲ هفته است که تخت‌های ما تکمیل شده است. آمار مرگ و میر در این هفته افزایش پیدا می‌کند.

آیا در هفته جاری آمار روزانه فوتی های کرونا به ٨٠٠نفر می رسد؟

به گزارش دیده بان ایران؛ "خسرو صادق نیت" در برنامه زنده گفتگوی ۱۸:۳۰ شبکه خبر گفت: از دو هفته قبل بیمارستان امام خمینی در وضعیت بحرانی قرار گرفت، اما با تمهیداتی که در نظر گرفته شد فعلا وضعیت کنترل شده است و توانستیم پاسخگوی مراجعه کنندگان باشیم.

وی افزود: یکی از علت‌های بحرانی شدن شرایط بیمارستان این بود که نسبت به موج‌های قبلی مراجعین بیشتری داشتیم و دیگر اینکه بیماران غیرکرونایی هم نسبت به قبل بیشتر به بیمارستان مراجعه می‌کنند.

رییس بیمارستان امام خمینی گفت: هم اکنون ظرفیت بیشتر تخت‌های بیمارستان امام خمینی (ره) تکمیل شده است و تعداد بیماران بد حالی که در بخش مراقبت‌های ویژه بودند و درمان‌ها روی آن‌ها اثر نگذاشته است در حال افزایش است.

 قلیان معاون دانشگاه علوم پزشکی مشهد هم در ارتباط تصویری گفت: برای نخستین بار از ابتدای شیوع کرونا تاکنون تعداد بستری‌ها در خراسان رضوی از مرز ۸ نفر به ازای هر ۱۰۰ هزار نفر فراتر رفته است.

روزانه از جمعیت حدود ۷۰۰ نفری که در کل استان خراسان رضوی بیمار کرونایی بستری می‌شود بیش از ۷۰ درصد این بیماران در شهر مشهد هستند.

کمبود دارو در مورد بیماران بستری در بیمارستان‌ها وجود ندارد، اما در مورد بیماران سرپایی کمبود دارو در خراسان رضوی مشهود است.

در ادامه دکتر طالب پور رییس بیمارستان سینا بصورت تصویری در این برنامه شرکت کرد و گفت: در موج اول و دوم و سوم کرونا بیماران را بستری می‌کردیم و داروی رمدسیویر را برایشان تجویز می‌کردیم.

وی درعین حال تصریح کرد:، اما در موج چهارم و پنجم که تعداد مراجعه کنندگان نسبت به موج‌های قبلی کرونا افزایش یافته است و بیمارستان توان پاسخگویی به همه آن‌ها را ندارد دو مجوز صادر شد.

رییس بیمارستان سینا افزود: اول اینکه برای بیمارانی که طبق تشخیص پزشک و پس از آزمایشات اولیه شرایط مطلوبی دارند و آنچنان بدحال نیستند می‌توان تجویز دارو را بصورت موقت هر روز در بیمارستان انجام داد.

وی ادامه داد: در بیکمارستان‌های زیر مجموعه دانشگاه تهران این اقدام روزانه حدود یک هزار و ۵۰۰ مورد انجام می‌شود که سهم بیمارستان سینا حدود ۱۷۰ مورد است.

منبع: صداوسیما

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر