کد خبر: 114466
A

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: روزانه بیش از ۶۰۰ بیمار بد حال کرونایی در بیمارستان ها بستری می شوند

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-۱۹ دانشگاه علوم پزشکی مشهد گفت: متاسفانه هر روز بر تعداد بیماران افزوده می‌شود و شرایط بسیار بحرانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاکم است.

دانشگاه علوم پزشکی مشهد: روزانه بیش از  ۶۰۰ بیمار بد حال کرونایی در بیمارستان ها بستری می شوند

به گزارش سایت دیده بان ایران؛  علی‌اصغر انجیدنی اظهار داشت: در حال حاضر  بیش از 2300 بیمار در سطح دانشگاه علوم پزشکی مشهد بستری هستند و روزانه بیش از 600 بیمار جدید افزوده می‌شوند که از تعداد کل بیماران بستری روزانه بالغ بر 400 بیمار در بخش مراقبت‌های ویژه بستری هستند. متاسفانه هر روز بر تعداد بیماران افزوده می‌شود و شرایط بسیار بحرانی در مناطق تحت پوشش دانشگاه علوم پزشکی مشهد حاکم است.

وی تاکید کرد: با وجود اینکه چند هفته‌ای از شروع پیک گذشته ما حتی به قله پیک هم نرسیدیم، انتظار داریم باز هم روند صعودی وجود داشته باشد لذا اکنون بهترین موقع است که مردم عزیز با رعایت پروتکل‌ها و عدم شرکت در مهمانی‌ها و دورهمی‌ها کاری کنند چرخه انتقال ویروس شکسته و میزان چرخش ویروس در سطح جامعه کمتر شود تا شاید بتوانیم این پیک را سریع‌تر به پایان ببریم.

دبیر کارگروه مراقبت و درمان کووید-19 دانشگاه علوم پزشکی مشهد با بیان اینکه شرایط بسیار بحرانی در بیمارستان‌ها داریم و از مردم می‌خواهیم علاوه براین رعایت پروتکل‌ها، به‌طور مستقیم به بیمارستانها مراجعه نداشته باشند، گفت:  اگر اقدامات درمانی مربوط به درمان‌های سرپایی  است به مطب‌ها و کلینیک‌ها مراجعه کنند و برای بیمار بدحال با 115 تماس بگیرند و خودشان به طور مستقیم به بیمارستان مراجعه نکنند.

انجیدنی ادامه داد: اگر بیماران تجویز داروی رمدسیویر داشتند‌، کلینیک‌های تجویز دارو در نقاط مختلف شهر آماده خدمت‌رسانی هستند. بیمارستان بنت الهدی 24 ساعته برای رمدسیویر فعال است و سایر بیمارستان‌ها مانند بیمارستان ناظران‌، بیمارستان جواد الائمه(ع)، بیمارستان ثامن‌الائمه ناجا، در بازه زمانی 12 ساعته خدمت می‌کنند و ظرف روزهای آینده نیز بیمارستان رضوی هم کلینیک 24 ساعته خواهد داشت و امیدواریم با کمک مردم و همت کادر درمان و یاری خدا بتوانیم این موج را نیز پشت سر بگذاریم.

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر