کد خبر: 114955
A

دیابت نوع ۲ با این رژیم غذایی درمان کنید

تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش وزن چه از طریق جراحی و چه از طریق رژیم غذایی می‌تواند به رفع برخی از علل زمینه‌ای دیابت نوع ۲ کمک کند. این کار با کمک به بدن برای کنترل سطح قند خون انجام می‌شود. این نکته‌ای مهم است، زیرا کنترل قند خون با بهبود نحوه ساخت و عملکرد انسولین، کلیدی برای بهبود دیابت نوع ۲ است. در این گزارش یک رژیم مخصوص را برای درمان دیابت معرفی می کنیم

 دیابت نوع ۲ با این رژیم غذایی درمان کنید

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ تحقیقات نشان می‌دهد که کاهش وزن چه از طریق جراحی و چه از طریق رژیم غذایی می‌تواند به رفع برخی از علل زمینه‌ای دیابت نوع ۲ کمک کند. این کار با کمک به بدن برای کنترل سطح قند خون انجام می‌شود. این نکته‌ای مهم است، زیرا کنترل قند خون با بهبود نحوه ساخت و عملکرد انسولین، کلیدی برای بهبود دیابت نوع ۲ است. در این گزارش یک رژیم مخصوص را برای درمان دیابت معرفی می کنیم

بیشتر این مجموعه تحقیقات تا کنون به استفاده از شیک‌های جایگزین غذا برای کمک به افراد مبتلا به دیابت نوع ۲ پرداخته اند، به همین دلیل ممکن است این روش توسط پزشک تجویز شود. اما، اخیراً، محققان برای دستیابی به بهبودی، رژیم‌های دیگری مانند رژیم‌های کم کربوهیدرات را بررسی کرده اند.

۱- سالاد مخصوص دیابت

کاهو۳ برگ بزرگ + خیار بوته ای متوسط یک عدد + یک عدد سیب درختی با پوست ودانه داخل سالاد خرد کنید + کلم بنفش به مقدار لازم داخل سالاد رنده کنید + هویج فرنگی متوسط یک عدد داخل سالاد رنده شود + شلغم به مقدار لازم داخل سالاد رنده کنید + ۱۵عدد مغزبادام خام درختی را در آب داغ ریخته سپس پوست آنرا بکنید و داخل سالاد رنده کنید + جوانه تازه ماش و یا جو ۵ قاشق غذاخوری + پودرسبوس برنج یا گندم یک قاشق مرباخوری +  پودر تخم کتان یک قاشق مرباخوری + ژل برگ آله وئرا ۱ قاشق غذاخوری داخل سالاد مخلوط کنید  + یک عدد لیموترش شیرازی تازه + ۳-۴ قاشق سوپ خوری روغن زیتون بکر را به آنها بیفزایید. این مقدار مواد برای یک وعده کافی است. سالاد را خوب بجوید و میل کنید.این سالاد را بمدت ۱۵روز و هر روز صبح , ظهر وشب به عنوان غذا میل کنید و چیز دیگری را میل نکنید و هر لقمه را بیش از ۴۰ بار بجوید.

بیمار در طول روز به اندازه یک مشت خود از چهار مغز ( مغز فندق ، مغز گردو ، بادام زمینی ، مغز پسته ) همه بصورت خام می تواند مصرف کند.

 

آب سبزی جات مفید برای دیابت ( اسموتی )

مواد لازم : هویج ، سیب ، کرفس ، کلم بروکلی ، شنبلیله تازه ، جعفزی تازه ، سیر ، زنجبیل تازه ، شلغم ، لوبیا سبز  ، کاهو ، گزنه تازه ویا خشک ، اسفناج تازه ، لیمو ترش تازه

طرز تهیه : ۳ عدد هویج متوسط رنده شود + ۲ شاخه کرفس تازه  را خرد کنید + آب ۱ عدد شلغم کوچک را گرفته و همه را در مخلوط کن بریزید ، سپس ۱عدد سیب را با پوست و دانه خرد کنید + ۲ برگ کاهو + ۲ عدد لوبیا سبز ترد خرد شده + ۱ تکه کلم بروکلی + ۲ قاشق غذاخوری گزنه خشک + ۱۰ شاخه جعفری تازه + ۱۰ شاخه شنبلیله تازه + ۲ برگ اسفناج تازه + ۱ عدد لیموترش شیرازی با پوست خرد شود + ۱ حبه سیر + ۲ برش زنجبیل تازه به ضخامت یک چیپس + ۳-۴ لیوان آب و چند تکه یخ را در مخلوط کن ریخته و همه را خوب مخلوط کنید تا محلول یکنواختی بدست آید. سپس آنرا به مرور و جرعه جرعه روزی ۳-۴ لیوان میل کنید.

۲- داروی قبل از صبحانه

۳ قاشق غذا خوری خاکشیر را بایک قاشق مربا خوری اسفرزه و یک قاشق چایخوری پودرسماقدر یک لیوان آب ولرم مخلوط کرده و صبح ناشتا آرام میل کنید.پس از آن به مدت ۱۰ الی ۱۵ دقیقه به پشت دراز کشیده و چشم ها را بسته و کاملا د ر حالت استراحت قرار گیرید و تا ۲ ساعت چیزی نخورید. بعداز دو ساعت سالاد دیابت را بعنوان صبحانه میل کنید.

۳- چای گلی بنول

۳ قاشق غذاخوری از چای فوق را با ۴ لیوان آبجوش در فلاکس دم کرده و نیم ساعت قبل از صبحانه ، نهار وشام یک لیوان از آنرا صاف کرده و میل کنید.روزی ۳ وعده

۴- دمنوش دیابت 

یک قاشق غذاخوری از دمنوش فوق را در یک ونیم لیوان آب ۵ دقیقه جوشانده , سپس آنرا صاف کرده و دو ساعت بعد ازهرغذایک لیوان میل کنید.روزی ۳ وعده.

داروی قبل از ناهار وشام : نیم ساعت قبل از ناهار و شام

خرفه و اسفرزه و تخم شربتی از هر کدام یک قاشق مربا خوری دریک لیوان آب با یک عدد آبلیموترش تازه مخلوط کرده ومیل کنید.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر