کد خبر: 115656
A

روند بستری در اغلب استان ها صعودی است/ مرگ و میر نیز در حال افزایش است

در حال حاضر ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

روند بستری در اغلب استان ها صعودی است/ مرگ و میر نیز در حال افزایش است

به گزارش دیده بان ایران؛ در حال حاضر ۲۱۶ میلیون و ۲۱۲ هزار و ۸۵۴ نفر در دنیا به بیماری کووید ۱۹ مبتلا شده‌اند که از این تعداد ۱۹۳ میلیون و ۱۹۵ هزار و ۹۹۰ نفر بهبود یافته و چهار میلیون و ۴۹۸ هزار و ۹۷۴ نفر از بین رفته‌اند. در ایران نیز مجموع بیماران کووید۱۹ در کشور به ۴ میلیون و ۸۹۵ هزار و ۴۴۸ نفر رسید که از این تعداد ۴ میلیون و ۱۱۷ هزار و ۹۸ نفر از بیماران، بهبود یافته و یا از بیمارستانها ترخیص شده اند، اما متاسفانه ۱۰۵ هزار و ۹۰۱ نفر به دلیل ابتلا به کرونا جان باخته‌اند.

باید توجه کرد که در حال حاضر ۳۰۶ شهرستان در وضعیت قرمز کرونایی، ۱۱۰ شهرستان در وضعیت نارنجی و ۳۲ شهرستان در وضعیت زرد قرار دارند.

همچنین بر اساس نقشه رنگ‌بندی جدید، شهرهای اسکو، کلیبر در آذربایجان شرقی، پیرانشهردر آذربایجان غربی، بیله سوار در اردبیل، برخوار، دهاقان، شاهین شهر و میمه در اصفهان، درمیان، سرایان در خراسان جنوبی، بجستان، جوین، کوهسرخ در خراسان رضوی، سلطانیه در زنجان، مهدی شهر در سمنان، سرچهان، فراشبند در فارس، رومشکان در لرستان، دهگلان، کامیاران در کردستان، وارد وضعیت قرمز می‌شوند.

در عین حال بر اساس نقشه رنگ‌بندی جدید، شهرستان‌های آران و بیدگل در اصفهان، دشتی، دیر، دیلم، عسلویه در بوشهر، بهارستان، پاکدشت، پردیس و پیشوا در تهران، جغتای در خراسان رضوی، سرخه در سمنان، ایرانشهر، بمپور، زابل، سراوان، سیب و سوران، قصرقند در سیستان و بلوچستان، ارسنجان، اوز، زرقان، گراش در فارس، آمل، بابل، بابلسر، بهشهر، جویبار، سوادکوه، سوادکوه  شمالی، فریدونکنار، قائم شهر، محمودآباد، میاندورود، نوشهر، چالوس، کلاردشت، گلوگاه در مازندران، آشتیان، تفرش، دلیجان، کمیجان در مرکزی، ابوموسی، حاجی آباد، سیریک، پارسیان، کیش در هرمزگان، رابر، راور، رفسنجان، رودبار جنوب، ریگان، سیرجان، فاریاب، قلعه گنج، نرماشیر، کهنوج در کرمان، باشت، دنا در کهگیلویه و بویر احمد، رامیان، علی آباد، مراوه تپه، مینودشت، کردکوی، گالیکش در گلستان، املش، رضوانشهر، رودسر، شفت، فومن در گیلان، ابرکوه، بهاباد، تفت، خاتم در یزد از وضعیت قرمز خارج شدند.

افزایش ۱۰.۴ درصدی در تعداد فوت‌شدگان بیماری طی یک هفته در کشور

بر اساس اعلام وزارت بهداشت، از ۲۹ مرداد ماه تا چهارم شهریور ماه ۱۴۰۰ مقارن با هفته ۷۹ اپیدمی در کشور، تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده در کشور ۲۱۲۳۰۹ نفر بوده است. همچنین موارد بستری جدید طی این مدت ۳۳۰۹۰ نفر بوده و فوتی‌های جدید ۴۴۵۳ نفر بوده است. بر این اساس کاهش ۹ درصدی در موارد سرپایی مثبت،  کاهش کمتر از ۱ درصد (۰.۷ درصد) در تعداد بیماران بستری و  افزایش ۱۰.۴ درصدی در تعداد فوت‌شدگان بیماری را در هفته اخیر نسبت به هفته ماقبل شاهد بوده‌ایم.

وضعیت کرونا در استان های کشور

تهران

در عین حال در استان تهران نیز در هفته اخیر تعداد موارد سرپایی مثبت شناسایی شده ۱۰۲۹۹ نفر، تعداد بستری‌های جدید ۳۹۳۶ و تعداد فوتی‌های جدید ۴۴۶ نفر بوده است. در استان تهران نیز در هفته اخیر افزایش ۵.۵ درصدی در موارد سرپایی مثبت، کاهش ۸.۳ درصدی در موارد بستری مثبت و افزایش ۷.۵ درصدی در تعداد فوت‌شدگان بیماری را مشاهده کرده‌ایم.

همچنین در هفته اخیر موارد بستری استان تهران کاهش و موارد فوت افزایش یافته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

ایلام

روند بستری در این هفته ثابت مانده، اما روند فوت استان افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری با فاصله زیاد از متوسط کشور بالاتر و میزان مرگ و میر استان هم از متوسط کشور پیشی گرفته است.

خراسان شمالی

در هفته اخیر هم تداوم افزایش روند بستری و فوت مشاهده می‌شود. میزان بروز و میزان مرگ و میر استان، با صعود بیشتر از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته‌اند.

اردبیل

در هفته اخیر روند بستری افزایش و فوت استان افزایش بارز داشته است. میزان بروز استان با صعود بیشتر، از حد متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته و میزان مرگ و میر هم از متوسط کشور فاصله بیشتری گرفته است.

همدان

در هفته اخیر افزایش موارد بستری و افزایش بارز موارد فوت مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر، اما میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

مازندران

در هفته اخیر کاهش روند بستری و موارد فوت مشاهده می‌شود. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان همچنان از متوسط کشور بالاتر است.

گیلان

روند بستری استان در هفته اخیر مجددا افزایش و افزایش بارز موارد فوت مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری و همچنین مرگ و میر از متوسط کشور با فاصله زیاد بیشتر است.

لرستان

موارد بستری و فوت استان افزایش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر اما میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر است.

قم

در هفته اخیر افزایش بارز موارد بستری و افزایش موارد فوت استان مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور بیشتر است.

چهارمحال و بختیاری

روند بستری کاهش و فوت افزایش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر و میزان مرگ و میر از متوسط کشور پیشی گرفته است.

کرمان

در هفته اخیر موارد بستری مجددا افزایش و موارد فوت استان کاهش یافته است. بروز موارد بستری بیش از متوسط کشور و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر شده است.

کرمانشاه

در هفته اخیر موارد بستری افزایش بارز و فوت نیز افزایش یافته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور پیشی گرفته، اما مورتالیتی استان از حد متوسط کشوری کمتر است.

سمنان

روند بستری در هفته اخیر کاهش اما فوت افزایش بارز یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور بیشتر و میزان فوت استان تقریبا معادل متوسط کشور شده است.

گلستان

روند بستری استان در هفته اخیر کاهش اما فوت افزایش داشته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشوری بیشتر و میزان مورتالیتی نیز با فاصله زیاد از متوسط کشور بالاتر است.

بوشهر

موارد بستری و فوت کاهش نشان می‌دهد. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور بیشتر است.

قزوین

موارد بستری و فوت در هفته اخیر افزایش بارز نشان می‌دهد. بروز موارد بستری و مورتالیتی از متوسط کشور بیشتر شده است.

خراسان جنوبی

در هفته اخیر موارد بستری کاهش یافته و فوت ثابت مانده است. بروز موارد بستری از متوسط کشور بالاتر اما میزان مرگ و میر از متوسط کشوری کمتر است.

آذربایجان غربی

در هفته اخیر موارد بستری افزایش و موارد فوت افزایش بارز نشان می‌دهد. بروز موارد بستری و مورتالیتی از حد متوسط کشور فراتر رفته است.

خراسان رضوی

روند بستری کاهش و روند فوت در هفته اخیر افزایش نشان می دهد. بروز موارد بستری استان به حد متوسط کشور نزول کرده و میزان مرگ و میر نیز با فاصله زیاد از متوسط کشور بالاتر است.

خوزستان

موارد بستری استان در این هفته افزایش و موارد فوت نیز افزایش بارز نشان می‌دهد. بروز موارد بستری استان به متوسط کشور صعود کرده و میزان فوت از متوسط کشور پیشی گرفته است.

کردستان

در هفته اخیر موارد بستری افزایش بارز و موارد فوت کاهش یافته است. بروز موارد بستری تقریبا معادل کشور شده ولی مورتالیتی استان از متوسط کشور کمتر است.

کهگلویه و بویر احمد

روند بستری استان در هفته اخیر کاهش و موارد فوت استان افزایش داشته است. بروز موارد بستری از متوسط کشور کمتر شده و  میزان مرگ و میر هنوز از متوسط کشور کمتر است.

هرمزگان

موارد بستری و فوت استان کاهش یافته است. میزان بروز موارد بستری از متوسط کشور کمتر شده و میزان مرگ و میر هنوز اندکی بیش از متوسط کشوری است.

مرکزی

روند بستری در هفته اخیر ثابت مانده، اما فوت افزایش بارز داشته است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر استان از متوسط کشور کمتر است.

البرز

روند بستری استان در هفته اخیر کاهش و فوت افزایش داشته است. بروز موارد بستری اندکی کمتر از متوسط کشور اما میزان مرگ و میر از متوسط کشور بیشتر است.

یزد

در هفته اخیر روند موارد بستری افزایش مجدد و فوت کاهش یافته است. میزان موارد بستری و مرگ و میر استان از حد متوسط کشور کمتر است.

آذربایجان شرقی

در هفته اخیر افزایش بارز موارد بستری و موارد فوت مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر در این هفته از حد متوسط کشور کمتر است.

اصفهان

روند بستری افزایش بارز و فوت افزایش داشته است. بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

زنجان

در هفته اخیر روند بستری افزایش و فوت ثابت مانده است. میزان بروز موارد بستری و میزان مرگ و میر از متوسط کشور کمتر است.

فارس

در این هفته کاهش موارد بستری مشاهده می‌شود و فوت استان ثابت مانده است. میزان بروز موارد بستری و میزان مورتالیتی از حد متوسط کشور کمتر است.

سیستان و بلوچستان

در هفته اخیر تداوم روند کاهش موارد بستری و موارد فوت استان مشاهده می‌شود. بروز موارد بستری و مورتالیتی از متوسط کشوری کمتر است.

منبع: ایسنا

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر