کد خبر: 115788
A

معاون امور فنی گمرک: وجود حشره در "رمدسیویر" هندی/ این دارو ترخیص شده است !

معاون امور فنی گمرک در نامه ای به رئیس سازمان غذا و دارو از استانداردهای دوگانه غذا و دارو در واردات سرم و صدور مجوز ترخیص برای رمدسیویر هندی با وجود مخالفت اداره بازرسی فنی دارو انتقاد کرد.

معاون امور فنی گمرک: وجود حشره در "رمدسیویر" هندی/ این دارو ترخیص شده است !

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ معاون امور فنی گمرک در نامه ای به رئیس سازمان غذا و دارو از استانداردهای دوگانه غذا و دارو در واردات سرم و صدور مجوز ترخیص برای رمدسیویر هندی با وجود مخالفت اداره بازرسی فنی دارو انتقاد کرد.

در ماه های اخیر ایران با کمبود سرم مواجه شده است. کمبود سرم در کشورمان در شرایط پیک پنجم کرونا تشدید شده است. متوقف شدن فعالیت بزرگترین تولیدکننده سرم در ایران از جمله عوامل اصلی کمبود سرم در ماه های اخیر است، اما معاون امور فنی گمرک استانداردهای دوگانه سازمان غذا و دارو در واردات سرم را نیز در این زمینه موثر می داند.

 مهرداد جمال ارونقی، معاون امور فنی گمرک در نامه ای به محمدرضا شانه ساز، رئیس سازمان غذا و دارو از استانداردهای دوگانه این سازمان درباره ترخیص محموله های مربوط به داروی رمدسیویر و انواع سرم انتقاد کرد.

ارونقی در این نامه با انتقاد از بی توجهی سازمان غذا و دارو نسبت به نامه تاریخ 23 مرداد گمرک درباره لزوم تعیین تکلیف محموله 200 هزار بسته ای داروی رمدسیویر شرکت کوالیتی هند که توسط یکی از شرکت های ایرانی وارد کشور شده، تاکید کرده است که هیچ فشاری از جانب گمرک برای ترخیص این محموله وجود نداشته و گمرک صرفا به دنبال تعیین تکلیف کالایی بوده است که در انبارهای این سازمان خاک می خورد.

معاون امور فنی گمرک همچنین با تاکید بر این که اداره بازرسی فنی دارو در تاریخ 4 مرداد به دلیل وجود رسوب، ذرات خارجی و حشره در ویال های تزریقی و تغییر رنگ و شکل دارو تاکید کرده است که کلیه خطوط تولید محصولات دارویی شرکت کوالیتی هند مورد تایید آن اداره نیست، از رئیس سازمان غذا و دارو پرسیده است که چرا در تاریخ 6 مرداد این سازمان اقدام به صدور مجوز ترخیص رمدسیویر دقیقا از همان برند کرده است؟

موضوع دیگری که در این نامه مورد انتقاد ارونقی قرار گرفته، عدم صدور مجوز ترخیص محموله سرم ترکیه ای است که در تاریخ یک شهریور توسط یک شرکت ایرانی وارد کشور شده است. این در حالی است که به گفته معاون امور فنی گمرک، سازمان غذا و دارو در 20 شهریور مجوز ورود محموله ای مشابه از همان تولیدکننده ترکیه ای را به یک شرکت واردکننده دیگر ایرانی داده بود.

ارونقی در پایان با انتقاد از ارسال نامه انتقادی رئیس سازمان غذا و دارو نسبت به مسئولان گمرک به سازمان صدا و سیما در روز 7 شهریور، نامه روز گذشته شانه ساز را مصداق تشویش اذهان عمومی دانسته و قضاوت را به افکار عمومی واگذار کرده است.

متن کامل این نامه به شرح زیر است:

1

2

3

4

5

 

 
 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر