کد خبر: 115807
A

بازهم وعده پوچ درباره تولید واکسن کرونای ایران و کوبا / واکسن پاستوکوک فعلاً به تولید صنعتی نمی‌رسد

واکسن پاستوکووک دومین واکسنی است که به همراه برکت از سوی سازمان غذا و دارو تایید شده و طبق گفته علیرضا بیگلری قرار بود در شهریورماه به تولید ۲.۵ تا ۳ میلیون در ماه برسد. کوبایی‌ها در تولید واکسن سوبرانا دچار مشکل شده‌اند که این به معنی ناتوانی در تولید انبوه در ایران نیز است.

بازهم وعده پوچ درباره تولید واکسن کرونای ایران و کوبا / واکسن پاستوکوک فعلاً به تولید صنعتی نمی‌رسد

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ واکسن پاستوکووک دومین واکسنی است که به همراه برکت از سوی سازمان غذا و دارو تایید شده و طبق گفته علیرضا بیگلری قرار بود در شهریورماه به تولید ۲.۵ تا ۳ میلیون در ماه برسد.

کوبایی‌ها قبلا ادعا کرده بودند تا ماه شهریور(سپتامبر) واکسن برای تمام کوبا تولید خواهند کرد اما در حال حاظر واکسن چینی زده‌ می‌شود. رویترز گفته است واکسن سینوفارم چینی با با یک دوز بوستر کوبایی در استان سینفوئگوس در حال تزریق است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ انستیتوی پاستور ایران پروژه‌ی تولید واکسن کرونای مشترک ایران و کوبا با نام "پاستوکووک" در ایران و در کوبا با عنوان "سوبرانا" را شروع کرده بود.

واکسن پاستوکووک دومین واکسن، همراه با برکت، از سوی سازمان غذا و دارو مجوز تجویز اظطراری دریافت کرده بود‌ و به گفته‌ی علیرضا بیگلری قرار بود در شهریور به تولید ۲.۵ تا ۳ میلیون دوز در ماه برسد.

کوبایی‌ها در تولید واکسن سوبرانا دچار مشکل شده‌اند که این به معنی ناتوانی در تولید انبوه در ایران نیز است.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر