کد خبر: 115821
A

هشدار درباره تزریق «متیل پردنیزولون» به جای واکسن کرونا/ قیمت: ۵۰ میلیون تومان

روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی اراک از تزریق آمپول متیل پردنیزولون به جای واکسن کرونایی "فایزر" خبر داده بود؛ حالا رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک جزییات بیشتری از تزریق این کلاهبرداری را با رسانه ها در میان گذاشته است.

هشدار درباره تزریق «متیل پردنیزولون» به جای واکسن کرونا/ قیمت: ۵۰ میلیون تومان

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛روز گذشته دانشگاه علوم پزشکی اراک از تزریق آمپول متیل پردنیزولون به جای واکسن کرونایی "فایزر"  خبر داده بود؛ حالا رئیس دانشگاه علوم پزشکی اراک جزییات بیشتری از تزریق این کلاهبرداری را با رسانه ها در میان گذاشته است. 

دکتر سید محمد جمالیان بیان کرد: در یکی از شهرستان های استان متاسفانه با قیمت‌های بسیار بالا آمپول متیل پردنیزولون به جای واکسن کرونایی "فایزر" به فروش رسیده و تزریق شده است.

وی افزود: گفته شده قیمت هر دو دوز واکسنی که تزریق شده حدودا ۵۰ میلیون تومان دریافت کرده است.

وی از مردم خواست، فریب سودجویان و دلالان این حوزه را نخورند چراکه هنوز به طور رسمی واکسن "فایزر" وارد کشور نشده و اگر هم کسی به صورت قاچاق آورده باشد، از چرخه اصولی و بهداشتی حمل نشده است.

دکتر جمالیان گفت: اینکه روی یک جعبه آرم و نام یک برند خاصی زده یا حک شده باشد، اصلا دلیلی برای اصل بودن یا حتی واکسن بودن محتویات داخل آن نیست.

متولی سلامت استان مرکزی افزود: در این شهرستان، متاسفانه از اعتماد و عدم آگاهی مردم سوء‌استفاده شده و به حدود ۱۵ نفر(تاکنون شناخته شده و احتمالا این تعداد بیشتر هم خواهد شد) این واکسن تقلبی تزریق شده و کارت واکسن نیز صادر شده است.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ اختلالات بینائی، عوارض گوارشی، پوکی استخوان، دیابت بی مزه، افزایش فشار خون، عفونتهای موضعی یا سیستمیک، سندرم کوشینگ، ادم، آتروفی بافتی، زخم یا خارش در محل تزریق، علائم التهاب و تاخیر در بهبود زخمها، تهوع و استفراغ؛ تورم پاها و ساق ها؛ افزایش وزن سریع؛ یا اختلالات قاعدگی از جمله عوارض تزریق متیل پردنیزولون است 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر