کد خبر: 117779
A

فراهم شدن امکان تزریق واکسن در منزل برای تهرانی‌ها+لینک ثبت نام

علیرضا زالی فرمانده ستاد فرماندهی مقابله با کرونای تهران گفت: سامانه ثبت درخواست واکسیناسیون در منزل برای شهروندان تهرانی راه اندازی شده و از فردا صبح قابلیت ثبت درخواست برای شهروندان تهرانی فراهم است

فراهم شدن امکان تزریق واکسن در منزل برای تهرانی‌ها+لینک ثبت نام

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ علیرضا زالی فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا در کلانشهر تهران در ارتباط زنده با اخبار شبکه پنج با اشاره به آخرین وضعیت واکسیناسیون در تهران اظهار کرد: در حال حاضر با عبور از پیک بیماری کرونا بهترین زمان برای تزریق واکسن است. امروزه بیش از ۱۹ مرکز واکسیناسیون شبانه روزی در تهران فعال شده است.

وی گفت: سامانه ثبت درخواست واکسیناسیون در منزل برای شهروندان تهرانی فیلتر شکن را خاموش و (اینجا کلیک کنید) راه اندازی شده و از فردا صبح قابلیت ثبت درخواست برای شهروندان تهرانی فراهم است.

او ادامه داد: با دستور وزیر بهداشت تسهیلاتی برای افرادی که به هر دلیل موفق به تلقیح واکسن نشده در تهران ایجاد می‌شود. مردم بیمار یا سالمند با مراجعه به سایت و ثبت نام در آن، تیم‌های واکسیناتور سیار با مراجعه به درب منازل شان اقدام به تزریق واکسن خواهند کرد.

زالی گفت: افرادی که واکسن را دریافت کرده اند پنج برابر شانس ابتلایشان به بیماری کرونا کم‌تر شده و میزان مرگ و‌میرشان به اندازه ۱۱ برابر کاهش پیدا کرده است.

 فرمانده ستاد مدیریت مقابله با بیماری کرونا بیان کرد: تا امروز صبح ۱۰ میلیون و ۱۰۰ هزار نفر دز اول واکسن و دو میلیون و ۹۰۰ هزار نفر هر دو دزواکسن را دریافت کرده اند. میزان بستری افرادی که واکسن را زده اند ۲۹ برابر کم تر از سایر افراد خواهد بود.

او افزود: در تهران حدود ۷۰ درصد از مردم دز اول و ۳۰ درصد نیز هر دو دز واکسن کرونا را دریافت کرده اند.

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر