کد خبر: 118668
A
عضو کمیسیون بهداشت مجلس:

باید از تجربه کشورهای غربی برای بازگشایی مدارس استفاده کنیم/ کسی زیر ۱۵ سال در دنیا واکسینه نشده است

عضو کمیسیون بهداشت و درمان گفت: امروز در آمریکا و اروپا واکسن فایزر و مدرنا برای کودکان و نوجوانان ممنوع شده است و به زیر ۱۵ سال زده نمی‌شود و ما هم تا زمانی که مطمئن نباشیم اثرات مضر واکسن کرونا روی کودکان و نوجوانان صفر و در حد آن است، نباید از آن استفاده کنیم.

باید از تجربه کشورهای غربی برای بازگشایی مدارس استفاده کنیم/ کسی زیر ۱۵ سال در دنیا واکسینه نشده است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ همایون سامه یح نجف آبادی، درباره بازگشایی مدارس باتوجه به بلاتکلیفی والدین در امر واکسیناسیون و نگرانی از موج بعدی بیماری کرونا در کشور به ایلنا گفت: امروز در آمریکا و اروپا واکسن فایزر و مدرنا برای کودکان و نوجوانان ممنوع شده است زیرا مشاهده شده که عوارض جانبی (هرچند کم) ایجاد می‌کند.

بنابر گزارش دیده بان ایران؛ عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی ادامه داد: به شخصه موافقم که مدارس هرچه سریع‌تر باز شود؛ چراکه فضای مجازی محیط مساعد و مناسبی برای تدریس نیست و بسیار نقص دارد، بازگشایی مدارس از یک سو ارتباط اجتماعی دانش‌آموزان را بیشتر می‌کند از سوی دیگر ارتباط رو در روی  معلم و شاگرد در امر آموزش را بسیار بهتر و مناسب‌تر می‌کند. 

وی تاکید کرد: باز هم بر این مسئله تاکید داریم که ما تا زمانی که مطمئن نباشیم اثرات مضر واکسن کرونا روی کودکان و نوجوانان صفر و در حد آن است نباید از آن استفاده کنیم و روی این موضوع هم باید بسیار فکر کنیم.

نماینده کلیمیان در مجلس شورای اسلامی خاطرنشان کرد: در بسیاری از کشورها مخصوصا کشورهای غربی که درباره این مسئله مثال می‌زنیم حساسیت و مطالعه بیشتری روی این موضوع کرده‌اند و در حال حاضر زیر ۱۵ سال کسی واکسن نزده است.

وی درباره این‌که گفته می‌شود کودکان و نوجوانان مانند افراد بزرگسال نمی‌توانند پروتکل‌های بهداشتی را رعایت کنند و همین امر می‌تواند موجب شروع موج‌های بعدی باشد، عنوان کرد: درست است که اگر مدارس باز باشد ابتلا صورت می‌گیرد اما اگر بزرگسالان مقاوم باشند، مشکلی پیش نخواهد آمد.

سامه یح نجف آبادی ادامه داد: بله؛ ممکن است ابتلا در دانش‌آموزان صورت گیرد اما مانند یک سرماخوردگی بسیار کم خواهد بود و اگر هم بخواهند آن را انتقال دهند درصورتیکه خانواده واکسینه شده باشند، مشکل زیادی پیش نخواهد آمد.

وی با بیان این که شاید با بازگشایی مدارس در هر جایی میزان ابتلا زیاد شود اما میزان مرگ و میر کم خواهد بود، اظهار داشت: در ایران هم تقریبا همین است، میزان ابتلا بالا رفته است اما میزان مرگ و میر پایین آمده است مقصودم این نیست که فوت روزانه ۲۰۰ نفر کم است، اما نسبت به میزان ابتلا، میزان مرگ و میر پایین آمده است.

این عضو کمیسیون بهداشت و درمان مجلس شورای اسلامی تاکید کرد: معتقدم ما می‌توانیم از دیگر کشورها که مدارس‌شان را باز کرده‌اند، الگوبرداری کنیم و ببینیم چه کاری انجام داده‌اند، تحقیق کنیم اگر می‌توانیم در ایران هم همان کارها را انجام دهیم و باز هم می‌گویم تا جایی که می‌دانم فعلا زیر ۱۵ سال کسی در دنیا واکسینه نشده است. 

وی خاطرنشان کرد: مشکل ما این است که چین اطلاع‌رسانی مناسبی برای کارها و تحقیقاتی که انجام داده است نمی‌کند تا مشاهده کنیم چه کرده است اما در نهایت نظر من هم این است که باید با احتیاط در واکسن زدن به بچه‌ها اقدام کنیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر