کد خبر: 119192
A

وزارت بهداشت: پیشنهاد پیش خرید یک و نیم میلیون دز از واکسن فخرا و رازی را داده ایم

وزارت بهداشت در پاسخ به اظهارات نماینده تهران درباره عدم برنامه خرید واکسن ایرانی اعلام کرد پیشنهاد پیش خرید یک و نیم میلیون دز از هر کدام از 2 واکسن فخرا و رازی را داده‌ایم که باید اعتبار آن به تصویب برسد.

وزارت بهداشت: پیشنهاد پیش خرید یک و نیم میلیون دز از واکسن فخرا و رازی را داده ایم

به گزارش دیده بان ایران؛ وزارت بهداشت در پاسخ به اظهارات نماینده تهران درباره عدم برنامه خرید واکسن ایرانی اعلام کرد پیشنهاد پیش خرید یک و نیم میلیون دز از هر کدام از 2 واکسن فخرا و رازی را داده ایم که باید اعتبار آن به تصویب برسد.

معاون وزیر و رئیس سازمان غذا و دارو با اشاره به اینکه صدور مجوز مصرف واکسن منوط به ارائه کامل اطلاعات است، گفت: پیشنهاد پیش خرید یک و نیم میلیون دز از هر کدام از دو واکسن فخرا و رازی را داده ایم که باید اعتبار آن به تصویب برسد.

محمدرضا شانه‌ساز ، اظهار کرد: پیشنهاد پیش خرید واکسن فخرا و رازی از سوی سازمان غذا و دارو ارائه شده و درصورت تصویب اعتبار و مصوبه‌ این کار انجام می‌شود.

وی با تاکید بر حساسیت ویژه‌ واکسن، تصریح کرد:  برای صدور مجوز واکسن گزارش‌هایی را از تولیدکنندگان واکسن دریافت می‌کنیم، یکسری اطلاعات و گزارش‌های واکسن فخرا ارائه شده است اما باید کامل شود، به محض تکمیل اطلاعات کارشناسان سازمان غذا و دارو مانند گزارش سایر واکسن ها با اولویت تام و ظرف ۴۸ ساعت آن را بررسی و موارد را منعکس می‌کنند.

به گزارش فارس، زهره الهیان عضو کمیسیون امنیت ملی و سیاست خارجی مجلس شورای اسلامی در گفت‌وگو با خبرنگار پارلملانی خبرگزاری فارس، از تذکر خود به وزیر بهداشت و درمان درباره علت عدم پیش خرید واکسن تولید فخرا خبر داد.

متن این تذکر به شرح زیر است:

با توجه به ضرورت حمایت از واکسن تولید داخل و با توجه به اینکه واکسن فخرا در کلیه مراحل ساخت از ظرفیت داخلی استفاده نموده و تمام مراحل کسب مجوز را طی کرده است و محصول ایرانی که با همکاری دانشمندان و محققان و شرکت های دانش بنیان داخلی تولید شده، چرا وزارت بهداشت برای پیش خرید واکسن فخرا اقدامی نکرده است؟/ فارس

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر