کد خبر: 121179
A

اهدای خون در ایران طی دوران کرونا ۸ درصد کاهش یافت

پیمان عشقی مدیرعامل سازمان انتقال خون از کاهش اهدای خون در ایران خبر داد

اهدای خون در ایران طی دوران کرونا ۸ درصد کاهش یافت

 به گزارش سایت دیده بان ایران؛ پیمان عشقی روز شنبه در نشست خبری افزود: کرونا در دنیا شوک خونی ایجاد کرد و در همه کشورها حتی در کشورهای پیشرفته در مقالات علمی که به چاپ رساندند به این موضوع اشاره کرده اند سنگین ترین شوک های خونی در آمریکا اتفاق افتاد.

وی ادامه داد :حتی در تابستان امسال، انگلستان مجبور شد به ایرلند که در زمینه انتقال خون قوی عمل می‌کند خون ارسال کند. این در حالیست که در بسیاری از کشورهای دنیا برای تامین خون مورد نیاز خود معافیت‌های اهدای خون را تغییراتی اساسی دادند.

عشقی تاکید کرد: اما در ایران در سال ۱۴۰۰ نسبت به سال ۱۳۹۹ شاهد افزایش اهدای خون نیز بودیم به رغم اینکه در این مدت شاهد بودیم که پیک پنجم کرونا سنگین بود اما  در این مدت شاهد افزایش ۶ و ۷ دهم درصدی اهدای خون در امسال نسبت به سال ۹۹ بودیم و در برخی ستان‌ها مانند خوزستان به رغم مشکلات و شرایط خاص تا ۲۵ درصد نیز افزایش اهدای خون داشتیم.

وی ادامه داد: اینها را مدیون مردم و فرهنگ ایثار و نوع‌دوستی اهداکنندگان خون در ایران هستیم که به صورت کاملاً داوطلبانه و بدون هیچ چشم‌داشتی حتی بر پایه فرهنگ هایی مانند نذر خون یاریگر انتقال خون و نجات دهنده بیماران نیازمند به خون و فرآورده های آن هستند.

عشقی تاکید کرد :وضعیت انتقال خون ایران در بین کشورهای منطقه بسیار خوب است و حتی در بسیاری از موارد رفرنس کشورهای منطقه هستیم و  وبینارهای زیادی هم در این حوزه برگزار کردیم.

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر