کد خبر: 122187
A

۱۱ درمان سریع خانگی «سنگ کلیه»

“سنگ کلیه” یکی از شایع ترین بیماری های کلیوی است که با درد شدیدی همراه است، برای جلوگیری و درمان این بیماری می توان از درمان های خانگی کمک گرفت.

۱۱ درمان سریع خانگی  «سنگ کلیه»

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ سنگ کلیه یک بیماری شایع در میان مردم است که دلایل زیادی برای به وجود آمدن آن وجود دارد.می توان این بیماری را بدون استفاده از روش های شیمایی و توسط مواد غذایی درمان کرد. جدا از مسئله اندازه ،آنها می توانند درد شدید ایجاد کنند .

علائم وجود سنگ کلیه عبارتند از:

-تکرر ادرار

- ادرار کردن دردناک

-تهوع

- استفراغ

-و عرق بیش از حد

بسیاری از آنها به جلوگیری از ایجاد سنگ کلیه در آینده کمک می کند ، قبل از هر کاری مطمئن شوید که مقدار زیادی آب می نوشید اگر در طول دوره بیماری، روزانه 8 تا 10 لیوان آب بنوشید ،رنگ ادرار شما روشن و شفاف تر خواهد شد .که این ،یک نشانه خوبی می باشد ؛ در این بخش از سلامت نمناک 12 تا از بهترین درمانهای خانگی و طب سنتی برای رفع و درمان سنگ کلیه آمده است .فراموش نکنید علاوه بر استفاده از این نسخه ها حتما و باید برای تشخیص و درمان مناسب با پزشک مشورت کنید.

1. آبلیمو و روغن زیتون برای درمان سنگ کلیه:

4 قاشق غذاخوری از آب لیموی تازه را با دو قاشق غذاخوری روغن زیتون مخلوط کنید. این ترکیب را با مقدار زیادی آب بنوشید .

از این نوشیدنی، دو یا سه بار در طول روز استفاده کنید.

نکته:ممکن است که این دارو برای سنگ های بزرگ کلیه مناسب نباشد ،پس برای اطمینان خاطر قبل از استفاده از آن ،با پزشک مشورت کنید .

 درمان سنگ کلیه با آبلیمو

2. درمان خانگی سنگ کلیه با انار:

سعی کنید که روزانه یک عدد انار کامل را بخورید و یا یک لیوان آب انار تازه را بنوشید و یا اینکه با میوه های دیگر ترکیب کنید و از آنها سالاد تهیه کنید.

گزینه دیگر این است که دانه های انار را آسیاب کنید و یک مخلوط رب مانند درست نمایید.

می توانید این ترکیب را با سوپ نیز ترکیب کرده و روزانه مصرف کنید.

3. درمان سنگ کلیه با سرکه سیب:

2 قاشق غذاخوری سرکه سیب ارگانیک را با یک قاشق چایخوری عسل ،در یک فنجان آب گرم مخلوط کنید. این نوشیدنی را به دفعات در طول روز استفاده نمایید.

درمان سنگ کلیه با داروهای گیاهی

4.درمان گیاهی سنگ کلیه با برگ گزنه:

دو قاشق چای خوری برگ گزنه خشک شده را در یک فنجان آب داغ بریزید. سپس آن را در یک شیب قرار دهید و اجازه بدهید تا 10 دقیقه بماند.

این نوشیدنی را دو تا سه بار در روز و تا هفته ها ادامه دهید.

 درمان طب سنتی سنگ کلیه

5. ریحان برای درمان سنگ کلیه:

یک قاشق چای خوری ریحان و عسل را باهم مخلوط کنید . به مدت 5 تا 6 ماه ،هر روز صبح از این ترکیب استفاده کنید.

اگر طعم عسل را دوست ندارید، می توانید آب ریحان خالص بنوشید ،یا روزانه دو یا سه عدد برگ ریحان بجوید.

گزینه دیگر این است که چای ریحان بنوشید:5 یا 6 عدد برگ ریحان را به مدت 10 دقیقه داخل آب در حال جوش بریزید ،سپس یک قاشق چای خوری عسل به آن اضافه کنید و بعد ازخنک شدن ،آن را بنوشید.

6.درمان سنگ کلیه با هندوانه:

خوردن هندوانه به طور مرتب ،به درمان و پیشگیری سنگ کلیه کمک می کند. همچنین می توانید از چای دانه های هندوانه نیز استفاده کنید.

 درمان خانگی و سریع سنگ کلیه

7. بهبود بیماری کلیوی و سنگ کلیه با جوانه گندم:

آب جوانه گندم ،در درمان سنگ کلیه و سایر بیماریهای کلیوی موثر است. همچنین می توانید یک قاشق چای خوری از آبلیمو و عصاره برگ ریحان و جوانه گندم را با هم ترکیب کنید و روزانه 2 تا 3 لیوان از این نوشیدنی استفاده کنید.

آب جوانه گندم، منبع خوبی از منیزیم، پتاسیم ،آهن ،اسیدهای آمینه و ویتامین است .

 سنگ کلیه

8.کاهش میزان سنگ کلیه با غلات سبوس:

بر اساس یک مطالعه توسط انجمن نفرولوژی آمریکایی، رژیم های غنی از غلات باعث کاهش میزان سنگ کلیه می شود. زیرا سرشار از ویتامین ها، مواد معدنی و فیبر هستند.

9.جلوگیری از سنگ کلیه با کرفس:

برای جلوگیری از تشکیل سنگ کلیه، هر روز صبح یک لیوان آب کرفس بنوشید . همچنین می توانید از دانه های کرفس نیز استفاده کنید. نوشیدن چای خانگی که با دانه های کرفس تهیه می شود،نیز می تواند به درمان سنگ کلیه که از انباشت اسید اوریک ایجاد می شود، کمک کند .

 کرفس

10.بادکش کردن برای از بین بردن سنگ کلیه:

یکی از نسخه های قدیمی چینی ها برای درمان سنگ کلیه استفاده از بادکش ایست ؛ انجام بادکش گرم در ناحیه کلیه برای دفع سنگ کلیه و کاهش در آن مفید است. علاوه بر این روش روغن مالی کلیه ها با روغن های طبع گرم مانند روغن کنجد، روغن سیاه دانه و گرم نگه داشتن کلیه ها مانع تولید سنگ و کاهش مشکلات کلیوی می شود.

 بادکش کردن

11.درمان سنگ کلیه با سیاه دانه و عسل:

برای درمان سنگ کلیه به روش طب سنتی مصرف سیاه دانه به همراه عسل نیز توصیه می شود ، افراد مبتلابه سنگ کلیه بهتر است یک واحد سیاه دانه را با 2 واحد عسل مخلوط کرده و روزی 3 قاشق چای خوری به مدت 2 تا 3 ماه مصرف کنند.

سیاه دانه و عسل

 

 

 

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر