کد خبر: 123150
A

نامه‌ی یک پزشک به ابراهیم رئیسی، سونامی ابتلا در راه است

آرئیسی؛ مدیران تازه نفس شما وقتی بر مسند نشستند که بحران فروکش کرده بود. حالا در آستانه بحرانی جدید پا بر دوش تجربه دو سال اخیر در ایران و جهان بگذارید. کاسبان و رمالان و فاسدان و شیادان را مجال ندهید و به تجارب موفق و درس‌های شکست‌های این دو سال اعتنا کنید.

نامه‌ی یک پزشک به ابراهیم رئیسی، سونامی ابتلا در راه است

به گزارش سایت دیده بان ایران؛ نیما فاتح، پزشک و دانش‌آموخته مدیریت سلامت در نامه‌ای خطاب به ابراهیم رئیسی رئیس جمهوری، نسبت به جهش ویروس کرونا هشدار داده و در همین رابطه پیشنهاداتی ارائه کرده است. متن این نامه که در اختیار امتداد قرار گرفته به شرح زیر است:  

جناب آقای رئیسی، ریاست محترم قوه مجریه؛

همان­گونه که احتمالاً به استحضارتان رسانده‌اند، جهش ویروس کرونا این بیماری را به فاز جدیدی وارد نموده است. این جهش قدرت سرایت بیماری را چندین برابر کرده است و متاسفانه واکسینه شدگان با دو دوز واکسن و مبتلا شدگان سابق را نیز درگیر می­کند. این در یک کلمه به معنای « سونامی ابتلا» در موج پیش رو است. اگرچه تاکنون شدت بیماری حاصل از این جهش به مرگ و میر بیشتری ختم نشده است، اما بدانید که این خوش­بینی منتج از تجربه کشورها و نظام‌های سلامتی است که غالب جمعیت با واکسن­های موثر واکسینه شده­اند. از سوی دیگر چنان ابتلای گسترده‌ای از یک سو به افزایش حجم ویروس در فضاهای بسته به ویژه فضاهای درمانی و افزایش خطر کشندگی آن منجر می‌شود و از سوی دیگر امکان جهش­های جدید را نیز افزایش می­دهد. مهم­تر آن که این جهش خاص در گونه جدید، زنگ خطر جهش‌های خطرناک‌تر را بیش از پیش به صدا در آورده است و این یعنی افزایش احتمال ویروس و بیماری­های جدید، پاندمی جدید و … .

آنچه گفته شد متاسفانه هم اکنون در برخی نقاط جهان محقق شده است و برخی نیز شوربختانه محتمل­ترین سناریویی است که پژوهشگران معتبر با تلخکامی آن را به میان کشیده­اند.

جناب آقای رئیسی؛

  1. آماده وضع قوانین سخت­گیرانه و کنترل­کننده عبور و مرور باشید و جامعه را نیز آماده کنید.
  2. تمام امکان خود را برای واکسیناسیون ۳ دوزه به کار گیرید.
  3. پوشیدن ماسک، تهویه در فضاهای بسته و فاصله اجتماعی را اجباری کنید.
  4. نظام سلامت در آستانه برخورد با سونامی جدیدی از مبتلایان است. تقویت مادی، سازمانی و پشتیبانی سازمان سلامت ایران در اسرع وقت و استحکام خط مقدم مقابله با این موج، یکی از دو رکن اصلی مدیریت این بحران است.
  5. رکن دیگر اتخاذ برنامه ضربتی حمایتی برای اقشار آسیب­پذیر است که متاسفانه هر روز بر شمار آنها افزوده می­شود.

آقای رئیسی؛ مدیران تازه نفس شما وقتی بر مسند نشستند که بحران فروکش کرده بود. حالا در آستانه بحرانی جدید پا بر دوش تجربه دو سال اخیر در ایران و جهان بگذارید. کاسبان و رمالان و فاسدان و شیادان را مجال ندهید و به تجارب موفق و درس‌های شکست‌های این دو سال اعتنا کنید.

با احترام

 

کانال رسمی دیدبان ایران در تلگرام

اخبار مرتبط

ارسال نظر